رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد مسکو در مقابل تحرکات تحریک‌آمیز ناتو، اقدامات نظامی مناسب انجام خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خلال مراسم تایید صلاحیت سفرای کشور‌های خارجی در مسکو، پایتخت این کشور تاکید کرد روسیه همچنان به ناتو اجازه نخواهد داد در مرز‌های شرقی تحرکات نظامی خود را افزایش دهد.

پوتین در ادامه با بیان اینکه تهدیدات در حال نزدیک شدن به مرز‌های روسیه است، اعلام کرد: در این مورد اقدامات نظامی-فنی مناسب را انجام خواهد داد با این حال روسیه تهدید‌کننده کسی نیست، اما بطور دائم مارا متهم به این کار می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اروپا را متهم کرد نگرانی‌های این کشور را در قبال اعزام نیرو‌های ناتو در مرز‌های شرقی خود نادیده می‌گیرد و این در حالی است که مسکو پیشنهاد می‌کند مذاکرات اساسی را برای دستیابی به تضمین‌های قانونی مبنی بر گسترش نیافتن ناتو به سمت شرق به سمت مرز‌های خود میان مسئولان این کشور و اعضای ناتو آغاز شود.

با توجه به افزایش نزاع میان اعضای ناتو و در راس آن آمریکا و روسیه در مرز‌های شرقی این کشور و اوکراین، مسئولان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ادعا کرده‌اند با آغاز سال جدید میلادی (۲۰۲۲) روسیه به اوکراین حمله نظامی خواهد کرد، که در این صورت ناتو نیز به مقابله با روسیه خواهد پرداخت.

با وجود تحلیل‌ها و ادعا‌های مکرر کشور‌های اروپایی و آمریکا مبنی بر حمله نظامی روسیه به اوکراین، مقامات روسیه و رئیس‌جمهور این کشور بار‌ها تاکید کردند قصد حمله به اوکراین را نخواهند داشت، اما با تحرکات نظامی ناتو در مرز‌های خود مقابله خواهند کرد.

افزایش تحرکات نظامیان ناتو و روسیه در مرز‌های اوکراین و انجام رزمایش‌های مختلف کشور‌های اروپایی و آمریکا در دریای سیاه توجه جهانیان را به این نقطه از اروپا جلب کرده است و مردم اوکراین که بعد از روی کار آمدن دولتی غرب‌گرا در انتظار بهبود شرایط اقتصادی خود بوده‌اند اکنون در مرکز تنش‌های آمریکا و روسیه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار