شکارچی غیر مجاز کبک حین گشت و کنترل شبانه دستگیر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از دستگیری شکارچی غیرمجاز ۶ قطعه کبک حین گشت و کنترل شبانه از سوی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران  اظهار داشت: مامورین اجرایی این شهرستان در حین گشت و کنترل منطقه، متوجه صدای شلیک گلوله در منطقه شده و پس از بررسی و جستجو موفق به دستگیری این شکارچی خاطی شدند.

سیفی ادامه داد: این شکارچی متخلف در شب که زمان استراحت اکثر زیستمندان بویژه کبک معمولی می‌باشد با سلاح شکاری و نورافکن در زیستگاه‌های مناطق آزاد این شهرستان اقدام به شکار این تعداد کبک کرده بود.

او اظهارکرد: از این شکارچی، لاشه ۶ قطعه کبک، یک سر خرگوش به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و ۴۷ تیر فشنگ ساچمه و یک عدد نور افکن کشف و ضبط شد که به منظور اعمال قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران افزود: برای این تخلف ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به جهت ضرر و زیان به محیط زیست از افراد خاطی اخذ شد و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز با نظر قاضی پرونده به پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.