شرکت اسپیس ایکس با پرتاب ۴۸ ماهواره استارلینک دیگر، توانست رکورد پرتاب در یک سال تقویمی را بشکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس نیوز، اسپیس ایکس در پی تکمیل برنامه اینترنت ماهواره‌ای خود، با پرتاب ۴۸ ماهواره دیگر در ۲ دسامبر و همینطور پرتاب دو فضاپیمای سنجش از راه دور در طی ماموریتی برای شرکت BlackSky، رکورد ماموریت‌های پرتابگر Falcon ۹ را در یک سال تقویمی شکست.

به گفته اسپیس ایکس، همه ماهواره‌ها پس از بلند شدن در ساعت ۶:۱۲ بعد از ظهر، با موفقیت از Falcon ۹ جدا شدند و در مدار پایین زمین قرار گرفتند. Falcon ۹ پس از اتمام ماموریت خود، نهمین فرود روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس اطلس را با موفقیت انجام داد.

این بیست و هفتمین ماموریت Falcon ۹ اسپیس ایکس است که تاکنون در سال جاری انجام شده و رکورد قبلی که این شرکت در سال ۲۰۲۰ با ۲۶ مورد به ثبت رسانده بود را خواهد شکست. بسیاری از ماموریت‌های Falcon ۹ در سال ۲۰۲۱ محموله‌هایی را برای سرویس استارلینک حمل کرده‌اند و اکنون اسپیس‌ ایکس بیش از ۱۸۹۰ ماهواره را برای شبکه پهنای باند پرتاب کرده تا پوشش جهانی ایجاد کند.

اسپیس ایکس

با این حال، مسائل مربوط به زنجیره تامین که در پی همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده، انتشار پایانه‌های کاربری استارلینک را به تاخیر انداخته است، پایانه‌هایی که اسپیس ایکس برای تشویق به پذیرش آنها یارانه‌هایی را پرداخت می‌کند. کمیسیون ارتباطات فدرال در ۱۰ نوامبر یک آنتن جدید استارلینک را تایید کرد که ساخت آن بسیار ارزان‌تر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار