سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان استان قزوین چقدر است؟

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سرانه فضاهای ورزشی استان به ازای هر دانش‌آموز قزوینی ۵۰ سانتیمتر مربع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عین‌الله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سرانه فضاهای ورزشی استان به ازای هر دانش‌آموز قزوینی ۵۰ سانتیمتر مربع است که با استانداردهای ملی و بین‌المللی آن فاصله زیادی دارد.

صادقی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر دانش آموز در سطح کشور یک و نیم متر مربع است، افزود: با تکمیل هشت پروژه نیمه کاره ورزشی در استان که اغلب بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند این میزان سرانه تا حدودی زیادی جبران خواهد شد.

وی با اشاره به این پروژه ها، اظهار داشت: استخرهای شهید رجایی و راه آهن در شهر قزوین و سالن‌های ورزشی در شهرهای قزوین، آبیک، تاکستان، آوج و شال با پیشرفت‌های فیزیکی خوبی در دست اجرا است و با بهره‌برداری از آنها سرانه ورزش دانش‌آموزی استان بهتر خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: امسال ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز وسایل ورزشی مدارس با اولویت مدارس مناطق محروم، دخترانه و کم برخوردار تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: اجرای حیات پویا و نیز برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از جمله برنامه‌های این حوزه است که انتظار می‌رود در مدارس و مناطق به جدیت برنامه‌های تربیت بدنی و سلامت پیگیری و اجرا شود.

صادقی از راه‌اندازی ۲۴ حیاط پویا در مدارس استان خبر داد و افزود: تاکنون یک حیاط پویا راه اندازی و ۱۰ حیاط پویای دیگر آماده شده و در دست اقدام است و ۱۳ حیاط پویای دیگر طی سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار