مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هفت ماهه امسال بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا از بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی و راهبرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت توسعه فعالیت‌های ریل - بندر نقش مهمی دارد.

وی افزود: در هشت ماهه امسال ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۹۵۳ تن انواع کالا از طریق ۸۸ هزار و ۲۹۸ واگن به اقصی نقاط کشور ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در این مدت ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ تن انواع کالای اساسی از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، عمده کالا‌های اساسی را شامل گندم، روغن خوراکی، جو و ذرت اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به وسیله ۴ هزار و ۲۷۰ واگن به استان‌های مقصد حمل شده است.

محمدی کرجی‌ران افزود: بندر شهید رجایی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال - جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا به کشور‌های همسایه قلمداد می‌شود.

وی گفت: در بازه زمانی هشت ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان، ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ تن آن از طریق شبکه ریلی این بندر به سراسر کشور حمل شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون تجارت دریایی از ۶۳ کیلومتر شبکه ریلی برخوردار است و خطوط مختلف ریلی این بندر به ۱۲ محوطه اختصاصی بخش غیردولتی منتهی می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.