سالانه ۴۸ هزار تن زباله در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به تولید روزانه ۱۳۲ تن زباله در شهرکرد گفت: سالانه ۴۸ هزار تن انواع زباله در مرکز چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

او تاکید کرد: هر شهروند در شهرکرد روزانه به‌طور میانگین ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند که این میزان پارسال ۷۲۵ گرم بود.

مومنی افزود: فرهنگسازی به‌منظور کاهش تولید زباله از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد باعث شد تا هر شهروند روزانه حداقل ۲۵ گرم زباله کمتری تولید کند.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: ۸۰ درصد زباله‌های تولیدی در مرکز چهارمحال و بختیاری تَر برابر ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن و ۲۰ درصد برابر ۹ هزار و ۶۰۰ تن خُشک و قابل بازیافت است که حداقل ۳۵ درصد زباله‌های تَر برابر ۱۳ هزار و ۴۴۰ تن به کُمپوست تبدیل می‌شود.

مومنی اظهار داشت: در صورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، درآمد ناخالص زباله‌های قابل بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری به‌طور میانگین ۳۵۰ میلیارد ریال است.

او ادامه داد: در همین راستا فراخوان پیمانکار برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد و اجرای این طرح پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط در زمستان امسال آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به راه‌اندازی کارخانه بازیافت در مرکز استان گفت: هم‌اکنون زباله‌های شهر‌های شهرکرد، شهرکیان، طاقانک و روستای بهرام‌آباد به این کارخانه منتقل و پس از عملیات پردازش و جداسازی زباله‌های خشک، ۳۵ درصد آن به کُمپوست تبدیل می‌شود.

مومنی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت شهرکرد تاکید کرد: هم اکنون تجهیزات این کارخانه ناقص است و تکمیل آن حداقل ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار