ویروس امیکرون در بیش از ۳۸ کشور دنیا گزارش شده است و این ویروس سلامت برخی افراد را بیشتر تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سویه جدید امیکرون  به بیش از ۳۸ کشور جهان رسیده و در آمریکا نیز ۱۰ مورد ابتلا در شش ایالت گزارش شده است.

دانشمندان آفریقای جنوبی با تأکید بر نگرانی‌ها درباره سویه جدید کرونا که اُمیکرون نام دارد، هشدار دادند که خطر عفونت مجدد با سویه امیکرون سه برابر بیشتر از سویه‌های پیشین ویروس کروناست.

شیوع سریع این سویه ویروس ناشی از مسری بودن آن از یک جهت و توانایی آن در فرار از سیستم ایمنی بدن از جهت دیگر است، هر چند میزان تأثیر هر کدام از این عوامل هنوز به قطعیت تعیین نشده است.

مطالعه که دانشمندان آفریقای جنوبی آن را منتشر کردند، حاکی از آن است، سویه امیکرون در مقایسه با سویه‌های دلتا یا بتا سه برابر بیشتر باعث عفونت مجدد می‌شود.

این یافته‌ها بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط سیستم بهداشتی کشور، اولین شواهد اپیدمیولوژیک را در مورد توانایی این سویه برای فرار از مصونیت از عفونت قبلی ارائه می‌دهد. تا ۲۷ نوامبر( یک هفته پیش) ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد عفونت مجدد مشکوک در بین ۲.۸ میلیون نفر با آزمایش مثبت وجود داشته، مواردی که با فاصله ۹۰ روز مثبت بودند، عفونت مجدد در نظر گرفته می‌شدند.

عفونت‌های مجدد اخیر در افرادی اتفاق افتاده که عفونت‌های اولیه آنها در هر سه موج قبلی بروز کرده است و بیشتر آنها عفونت اولیه خود را در موج دلتا داشته‌اند.

سرعت سرایت امیکرون چقدر است؟

پگاه لَرکی، متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان جهانی بهداشت، گروه مشاوران فنی سازمان بهداشت جهانی که تکامل ویروس کرونا را رصد می نمایند و اثر جهش های جدید ویروس را بر روی عملکرد و رفتار آن بررسی می کنند، سویه جدیدی را که در تاریخ ۲۴ نوامبر امسال توسط آفریقای جنوبی معرفی شد، را یک واریانت نگران کننده اعلام کردند. این واریانت که اومیکرون Omicron نامیده می شود علاوه بر جهش های جدید حامل جهش هایی مشابه واریانت های آلفا، بتا، گاما و دلتا نیز می باشد و در مجموع به عنوان پنجمین واریانت نگران کننده شناخته می شود.

وی با اشاره به احتمال افزایش سرایت پذیری ویروس اومیکرون بیان کرد: اطلاعات اولیه نشان دهنده احتمال بالای عفونت با این ویروس در مقایسه با دیگر انواع ویروس بیماری کووید۱۹ است چرا که در فاصله ۱۰ روز تعداد مبتلایان با این واریانت جدید در تمام مناطق آفریقای جنوبی در حال افزایش می باشد و تمام ۷۷ مبتلای به کووید۱۹ از منطقه ایی به نام گاتنگ در این کشور همگی به واریانت جدید مبتلا که تعدادی از آنان نیز قبلا واکسینه شده بودند.

متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ظاهرا تخمین های اولیه حاکی است اومیکرون حدود ۵۰۰ درصد (۵ برابر) قدرت سرایت بیشتری نسبت به سویه ووهان دارد که این عدد برای سویه دلتا ۷۰ درصد (کمتر از ۲ برابر) بوده است. انگلستان نیز این واریانت را در لیست تحت بررسی جدی خود قرار داده و کلیه پروازهای خود از و به افریقای جنوبی و کشورهای همسایه آن را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

وی اظهار کرد: بنابر اعلام ویروس شناسان و ژنتیک دانان اومیکرون دارای ۳۰ جهش جدید در ناحیه پروتئین اسپایک است لذا بیم آن می‌رود که اثر آنتی بادی های حاصل از عفونت قبلی با کرونا یا ناشی از واکسن بر اومیکرون کمتر باشد، از طرفی این واریانت بسیار شبیه به نوع لامبدا و بتاست که می‌توانند از سیستم ایمنی طبیعی افراد فرار کنند.

ویروس امیکرون

راهکار تشخیص کرونای اومیکرون

متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تشخیص کرونای اومیکرون بیان کرد: کارشناسان اعلام کرده‌اند که تست روتین پی سی آر (PCR) نمی‌تواند جزء ژن S را شناسایی کند و برای تشخیص آن باید از یک نوع PCR خاص استفاده کرد. اما تست PCR هنوز ابتلا به بیماری را با شناسایی جز E و N انحام میدهد.

لرکی اظهار کرد: از آنجایی که در کشور ما ساختار توالی یابی ژنوم ویروس برای شناسایی واریانت ها رایج نیست، اکنون نمی‌دانیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر، اما گزارشات نشان می دهد که یک خانم بلژیکی که واکسن نیز زده از ترکیه به مصر و از مصر به بلژیک سفر کرده است لذا این احتمال وجود دارد که واریانت اومیکرون در کشورهای همسایه ما مثل ترکیه وجود داشته باشد و یا حتی وارد ایران گردیده و به همین دلیل انجام مطالعات توالی یابی ژنوم ویروس برای اطلاع از واریانت‌های جدید در کشور ضروری به نظر می‌رسد.

علائم ابتلا به کرونای اومیکرون

لرکی با اشاره به علائم ابتلا به کرونای اومیکرون اظهار کرد: علائم واریانت اومیکرون کمی غیر معمول تر است و بر اساس گزارش یک پزشک آفریقای جنوبی در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ تعداد بیمار با علائم غیر نامعمول شناسایی شدند که اغلب آن ها را مردان جوانی که واکسن دریافت نکرده بودند تشکیل می دادند.

متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این بیماران که مبتلا به کرونای اومیکرون بودند علائمی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی نداشتند بلکه در اغلب آن ها خستگی، درد عضلانی و سرفه خفیف که یک یا دو روز ادامه داشته بروز کرده است که اغلب این بیماران در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند. البته در بین مبتلایان به این سویه جدید یک دختر بچه ۶ ساله با تب و ضربان قلب بالا نیز گزارش شده است که حال این کودک دو روز پس از بروز علایم بهتر شده بود.

وی ادامه داد: بنابر گزارش پزشکان آفریقای جنوبی مبتلایان به کرونای اومیکرون جوان و سالم بودند و هیچ بیماری زمینه ای نظیر دیابت و بیماری قلبی نداشتند، لذا در مورد میزان کشندگی ویروس اومیکرون در بیماران مسن یا بیماری‌های زمینه‌ای فعلاً نمی توان اظهار نظر کرد.

7989028

امیکرون و جوسازی رسانه‌های زرد درباره آن

حسن رودگری مدیر پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر پرهیز از هر دو حالت کوچک شمردن یا بزرگنمایی ویروس امیکرون گفت: علی رغم گزارشات متعدد و مکرر از بسیار خفیف بودن شدت ابتلا به کووید ۱۹ ناشی از واریانت اومیکرون که از سراسر جهان می رسد اما هنوز نباید این ویروس را با بیش از ۵۰ جهش دست کم گرفت و هنوز برای اظهار نظر قطعی در مورد رفتار اومیکرون زود است. خوشبختانه مطالعات به سرعت و با جدیت توسط مراکز معتبر علمی بر روی این وا یانت جدید با نام علمی B.1.1.529 ادامه دارد.

 مدیر پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امیدواریم به زودی اطلاعات دقیقتر و مطئمن تری از آن منتشر شود. متاسفانه در ابتدا ژورنالیسم زرد و جو ملتهب حاکم بر فضای مجازی باعث نگرانی شدید و ترس و تشویش اذهان مردم شد که باید در شرایط فعلی به شدت از دامن زدن غیرضروری به آن پرهیز کرد. در جایی که علم و مراکز علمی در شرایط پاندمی به شدت وضعیت را رصد می کنند و تحقیقات ادامه دارد، نباید شبهه علم گرایان و یا منابع نامعتبر خبری میدان داری کنند.

شیوع امیکرون در جهان چه میزان نگران کننده است؟

مدیر پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: هرچند سرعت هرچند سرعت انتقال واریانت اومیکرون و همچنین میزان عفونت مجدد در بین مبتلایان قبلی و واکسینه شده ها بیشتر به نظر می رسد اما خوشبختانه شدت بیماری بسیار کم است و چه بسا اگر نهایتا اثبات شود که رفتار و رویه واریانت اومیکرون همین است چه بهتر که بر واریانت های قبلی غلبه کند تا با آسیب کمتر به ایمنی جمعی در جهان نزدیک شویم به شرطی که بعدا عوارض بلند مدت یا تاخیری جدی برای آن کشف نشود، کما اینکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که بهتر است جهان عکس العملی معقول و در حد اومیکرون از خود نشان دهد.

رودگری اضافه کرد: طبق اطلاعات موجود تغییرات بارزی در تظاهرات بالینی این واریانت جدید گزارش نشده است مگر اینکه علامتی مثل فقدان بویایی و چشایی کمتر و صعف و بی حالی کمی بیشتر گزارش می شود. از نظر اپیدمیولوژیک نیز ابتلای مردان جوان بیشتر است و احتمالا قدرت سرایت پذیری بیشتری دارد هرچند تا بحال شدت علائم ظاهرا کمتر بوده است.

 مدیر پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در مجموع بهتر است ضمن حفظ آرامش منتظر نتیجه تحقیقات باشیم و اطلاعات خود را از مراکز و منابع معتبر و افراد و صاحب نظران مطمئن دریافت کنیم. به خاطر بسپاریم که توزیع ناعادلانه واکسن در جهان یا بالا بودن تعداد واکسن نزده ها جزو عوامل اصلی چرخش ویروس در بدن افراد و افزایش احتمال تولید واریانت های جدید است و این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.

امیکرون در جهان

 برای تمام مسافران ورودی به کشور تست مجدد و قرنطینه اعمال شود

ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: البته درست است که از کشورهای آفریقایی به عنوان منشاء اُمیکرون صحبت می‌کنیم، اما باتوجه به گستردگی این ویروس، به طور کلی نمی‌توانیم روی کشور خاصی دست گذاشته و اعلام کنیم که ممانعت مسافرت از فلان کشور انجام شود. بلکه باید برای تمام مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، تست مجدد انجام دهیم و آنها را قرنطینه کنیم.

ناجی تاکید کرد: البته باید توجه کرد که این آمارها واقعی نیستند و شناسایی موارد به نظارت، پایش ژنتیکی کشورها و ... بستگی دارد. مطمئنا تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون بیش از این است. وقتی که آن را در چهارگوشه جهان در قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی و آفریقا می‌بینید، به این معناست که این ویروس این مزیت را دارد که پخش شود و گسترش یابد و به همین دلیل هم خطرناک است و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: ساده‌انگاری کردن و اعلام اینکه این واریانت بیماری زیادی نمی‌دهد، ‌که امیدواریم اینطور باشد، درست نیست. باید توجه کرد که آنقدر این واریانت نگران‌کننده بود که با وجود عمر کوتاهی که از شناسایی آن گذشت، سازمان جهانی بهداشت جلسه اضطراری گذاشته و آن را به عنوان واریانت نگران‌کننده، در کنار بتا، گاما و دلتا تقسیم‌بندی کردند. بنابراین اگر در این زمینه ساده‌انگاری و سهل‌انگاری کنیم، ‌ممکن است پشیمان شویم.

سویه جدید امیکرون

خطز بازگشایی‌های همزمان و افزایش موارد ابتلا

وی تاکید کرد: در عین حال بازگشایی‌های همزمان هم در این شرایط مقداری خطرناک بوده و می‌تواند منجر به گسترش بیماری شود. وقتی که جامعه باز شده و تراکم ایجاد می‌شود، ‌ احتمال انتقال ویروس بیشتر می‌شود. حال اگر واریانتی مانند اُمیکرون وارد کشور شود، باتوجه به اینکه واریانتی است که می‌تواند از سیستم ایمنی و واکسیناسیون فرار کند، اصلا عاقلانه نیست که این اقدامات و بازگشایی‌های همزمان انجام شود. بنابراین باید اطلاعات دنیا را مرور کرده و خودمان هم اطلاعات تولید کنیم.

وی با اشاره به موتاسیون‌هایی که در این ویروس بوجود آمده است، افزود: از افزون بر ۵۰ موتاسیون(جهش) در این واریانت ۳۴ موتاسیون در جایگاه اسپایک قرار داشته است که از نظر واکنش‌های سیستم ایمنی و اتصال به سلول‌ها حائز اهمیت بوده و می‌توان گفت که این نوع ویروس مسری‌تر بوده و به خوبی می‌تواند به دلیل موتاسیون‌هایی که دارد از سیستم ایمنی فرار کند.

احتمال ورود امیکرون به ایران وجود دارد

وی با اشاره به اینکه بعید نیست واریانت اُمیکرون در بسیاری از کشورها حتی ایران ورود پیدا کرده باشد، گفت: توصیه می‌شود که همه افراد واکسینه شوند و حتی افراد سالمند و بیماران خاص و زمینه‌ای دُز بوستر را دریافت کنند. هر چقدر بتوان میزان آنتی بادی ویروس کووید را در بدن افزایش دهیم می‌توان میزان مبارزه با ویروس را افزایش داد بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر واکسیناسیون همگانی و دریافت دُز بوستر با توجه به شیوع واریانت جدید، پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق رعایت و از هرگونه بی‌تفاوتی و عادی انگاری پرهیز شود.

وی اظهار کرد: باید نظارت‌مان بیشتر شده، پایش ژنتیکی کووید را افزایش داده و توجه بیشتری به شرایط کووید ۱۹ در دنیا داشته باشیم و اجازه ندهیم که اتفاقاتی که در پیک‌های چهارم و پنجم برایمان رخ داد، در پیک دیگری با اُمیکرون تکرار شود. جدای از اُمیکرون، تا زمانیکه سطح واکسیناسیون‌مان را بالا نبریم، ‌بازگشایی‌های همزمان توصیه نمی‌شود. در حال حاضر باید بالای ۹۰ درصد جامعه علیه کرونا واکسینه شوند.

وی افزود: در مورد خطرناک‌تر بودن یا نبودن امیکرون نیز نمی‌توان نسبت به سایر واریانت‌های قبلی اظهار نظر دقیقی کرد و بررسی دقیق موضوع، یک زمان دو الی سه ماهه نیاز دارد. البته قطع یه یقین این بیماری یک بیماری مسری ویروسی بوده و قدرت انتقال آن نسبت به ویروس ووهان بیشتر است، اما اینکه چقدر توان رقابت با واریانت دلتا دارد که توانسته اکثریت جامعه بشری را درگیر خود کند باید صبر کرد و دید در آینده چه رفتاری از خود نشان خواهد داد و برای اطلاع از مدت زمان بیماری در صورت ابتلا به این واریانت و درگیری افراد با سنین مختلف و نحوه درمان با داروهای فعلی نیاز به مطالعات وجود دارد.

امیکرون و واکسن

امیکرون پایان کروناست؟

وی درباره برخی اظهارات مبنی بر ضعیف بودن واریانت اُمیکرون و پایان کرونا با این سویه، گفت: شواهدی مبنی بر چنین اظهارنظری نداریم. ویروسی مانند اُمیکرون دارد تمام دنیا را می‌گیرد و تعداد مواردی که در آفریقای جنوبی از اُمیکرون شناسایی می‌شود، بالاتر از واریانت‌های دیگر بوده و موجی از افزایش بستری در آفریقای جنوبی ایجاد شده است. البته آنها واکسیناسیون‌شان بسیار کمتر از کشور ما است. به همین دلیل تاکید بر واکسیناسیون بیشتر می‌کنیم.

راهکاری آسان برای مقابله با امیکرون؛ همه دوز چهارم کرونا را تزریق کنند

وی ادامه داد: در عین حال علاوه بر این، توصیه‌هایی از سوی برخی کشورها مطرح شده که محورش بر روی تزریق واکسن و دز بوستر است. به عنوان مثال برخی کشورها اعلام کردند که تزریق دز بوستر را باید برای ۱۸ سال به بالا عمومی کنیم و زمان تزریق آن را هم کاهش دهیم. زیرا هرچقدر بتوانیم سیستم ایمنی را تقویت کنیم و میزان آنتی‌بادی را بالا بریم، می‌توانیم در برابر واریانت‌ها مبارزه بهتری داشته باشیم.

ناجی گفت: جدای از اینکه یک واریانت چقدر می‌تواند از سیستم ایمنی فرار کند، اما در هر صورت واکسن‌هایمان را کاملا بی‌تاثیر نکرده است. در عین حال افراد سالمند و کسانیکه به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، فورا به دز بوستر نیاز دارند. بعد هم تکمیل واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال است که به سرعت دز دوم هم برای آنها تزریق شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اهمیت تزریق دز بوستر بیشتر شده است، گفت: در عین حال در واکسن‌های مختلف بین سه تا شش ماه بعد از تزریق دز دوم، نیاز به تزریق دز بوستر وجود دارد. حتی درباره تزریق دز چهارم در افراد سالمند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند هم توصیه‌هایی مطرح شده است. به طوری که اعلام شده که حداقل فاصله تزریق دز چهارم از دز سوم، سه ماه باشد. این‌ها توصیه‌هایی است که می‌توانیم مطرح کنیم که هم شامل اقدامات غیر درمانی و هم اقدامات درمانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۶
در انتظار بررسی: ۸
United States of America
محمدمهدی سیف
۱۷:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
با احترام
در مورد فروش جان انسان که در چندین کشور جهان متداول شده و جان را با واحد هکتوگرم به فروش میرسانند تحقیق کنید تا دست این افراد از سرزمین عزیز و پاک ایران کوتاه باشد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
من امیکرون گرفتم. تب کردم، خیلی حالم بد بود
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۲۲:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
انشاالله همه خوب بشیم
Iran (Islamic Republic of)
K
۲۲:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
من یک هفته اومیکرون گرفتم واکسن اصلا نزدم روز اول تب استخوان درد داشتم با شیاف رد کردم الان بهترم گلو درد نشدم فقط ضعف بی حالی داشتم الانم تپه سرم درد میکنه ،این مرض تموم بشه دیگه فکری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۸:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام اومیکرون رواصلا ساده نگیرید.من الان ۲۳ روزه که مبتلا شدم.سرفه وتب دارم هنوز.یا یه جهش جدیده؟؟؟؟؟؟قرص آزیترو ۵۰۰ ودیفنم میخوردم بی فایده اس
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۲۲:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
کرونا مردم دنیا رو ضعیف کرده
راحت میتونم بگم 80درصد توان و قدرت بدن و حتی قدرت مغز از بین رفته، اردیبهشت ماه کرونا انگلیسی شدید گرفتم خدا رحم کرد درگیری ریه نداشتیم ولی عوارض کلیش زمینگیرمون کرده ول کن نیست الانم 3 روزه امیکرون گرفتیم. خدای بزرگ سلامتی مارو برگردون ، خواهش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
نترسید اگه بترسید سیستم ایمنی پایین میره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید لطفا پیگیری کنید بخاطر کرونا آزمون های استخدامی برج12 رو به تعویق بندازند کرونا گرفتیم توان هیچ کاری رو ندارم و ترس اینکه دوباره زمان آزمون کرونا بگیریم وکل خونواده رو دوباره آلوده کنیم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ۳ ماهه بازدارم و ا میکرون گرفتم دکتر هم نرفتم خیییلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
من سه روزه سردرد شدید دارم. دکتر هم نرفتم. واکسن کرونا روهم نزدم میترسم امیکرون باشه
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۲۲:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
احتمال بالا امیکرون هست ولی نترس ، برو دکتر سرم بزنه + قرص بگیر یک هفته بعد بدنتو ایمن و سالم تحویل میگیری...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام به همه درجواب به نیما فقط یک کلام میگم چشمای کور شده رو وا کن اوضاع خراب هموطن های فقیرت رو ببین بعد سعی کن در گاله رو ببندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
ای خدا لعنت این امیکرون و کرونا بیشعور کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام خواهش داریم مدرسه هارو ببندید دیروز پسرم ۱۱ساله ازمدرسه اومده تب شدید داره
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۵:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
الان مدارس و ببندن دوساعت بعد جاده کرج چالوس هستید غیراینه؟؟ فقط کرونا توی مدارس میچرخه توی بازار و کافی شاپ وجاده شمال نیست
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
من خودمو همیشه مغز متفکر و روشنفکر می دونستم و ادعا داشتم که خیلی از دنیا جلو ترم و مسخره میکردم اونایی که دم از کرونا و امیکرون میزدن میگفتم این سیاسته .بخاطر پوله ‌ میخوان با امپول زدن نسل بشر رو عوض کنن از این چرت و پرت ها... ولی وقتی خودم گرفتم و تک تک اعضای خونوادنو مبتلا کردم تازه فهمیدم که ...هیچ از دنیا نمیدونم فقط ادعا دارم .حالا این کادر درمان کشور مونو بگو که حتی از مادرامونم دلسوزترن..بخدا قدر این کشور و رهبر عزیزمونو بدونیدهیچ جای دنیا ایران نمیشه ببیند که بهتون گفتم
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۸:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام بله این مدت کادر درمان واقعا عالی عمل کردن.آفرین به این همه فداکاری واقعا.ولی اینکه دولت کوتاهی نکرد رو اصلا قبول ندارم .اگه واکسن رواول برای جوانا می زند الان این همه افراد جوان کشور زیر خاک نمیرفتن.یا اگه واکسنو زودتر وارد می کردن ممکن بود خیلیا زنده میموندن
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۲۰:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
ماهم کروناگرفتیم بااینکه رعایت کردیم ۳دوزم زدیم.کوفتگی بدن وگلودرد خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
ارزوی سلامتی برای خودم خانوادم همه مردم ایران رو دارم امیدوارم که هرچه زودتر این بیماری دست از سرما برداره ما واکسن دوز دوم وسوم رو هم زدیم نه مهمانی عروسی میریم نه عزا وناخوشی کسی میریم شیوه نامهای بهداشتی رو هم رعایت میکنیم ماسک الکل فقط در حد سرکار نان خریدن وسیله ضروری خونه حتی خیلیا ازدستمون ناراحتن نه خونه کسی میریم نه کسی رو راه میدیم ولی متاسفانه متاسفانه خودم دخترم به امیکرون مبتلا شدیم خیلی اذیت شدیم ومراقب منو بچه ام که بهمون برسه خواهرم بود بااینکه خودش ماسک داشت همینطور ما ولی فردااون روز خواهرم مبتلا شد این بیماری که شوخی بردار نیست وکاری جز دعا از دستمون برنمیاد به امید سلامتی همه هم میهنان عزیزم وتشکر ویژه از کادر درمانی که تا الان پای مردم واین بیماری وایسادن
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۲:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من هم امیکرون گرفتم روز اول فکر میکردم سرما خوردگیه ولی روز دوم کم کم شک کردم و به دکتر رفتم و دکتر گفت که امیکرون گرفتم.
رعایت کنید❤
United States of America
خانوادم گرفتن
۲۱:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
واقعا این چه وضعشه چرا مدارس رو باز کردن جاهای دیگرو باز کردن بیخیال هستن و اینکه اگه بیشتر رسیدگی میکردن ویروس کرونا وارد ایران نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
من گرفتم
۰۸:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
من گرفتم خیلی برام سخت نیست چونکه مشکلات بدتری هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
واکسن رو بعد از امیکرون گرفتیم چند روز بعد تزریق کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۳:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
من الان میرم مدرسه سرما خوردگی سخت گرفتم یعنی چی تو این وضع مدرسه ها باز شده یه هفتس فقط میرم دکتر نزدیک ۵ ملیون خرج کردیم کل مدرسه مریض شدن واقعا که با این وضع ایران
Iran (Islamic Republic of)
نوشادی
۱۸:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من فقط اول نتونستم اب دهنمو راحت قورت بدم رفتم دکتر گفت ک میخوای سرما بخوری الانم رفتم تست گرفتم مطب جوابش منفی بوده بازم استرس دارم بنظر شما من دچار امیکرون شدم
Canada
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۰
با سلام به هموطنای عزیزم.
اول خدا رو شکر کنید که مدرسههاتون onlineهست و فقط امتهانها حضوری هستن. دوم توصیه میکنم همتون واکسن های کرونا رو بزنید و ممکن هست که کرونا رو بگیرید اما علائم خیلی ضعیفتر خواهد شد. ناکسان ایمنی بدن رو بالا میبره و کرونایی ک بگیریم مثل یه انفولانزا عمل میکنه. من خودم واکسنهامو زدم و الانم کرونا مثبت دارم اما اصلا به اون وحشتناکی که دیگران تعریف میکنن نیست. دقیقا مثل انفولانزاست. ۲۴ ساعت تب داشتم که با آستامینوفن کنترلش کردم و ویتامینها و antiviral, selenium, VC. اب زیاد و .....جالبه برسونید که من تو کانادا هستم و ماها مثل شما ایرانیها خوش شانس نیستیم که به راحتی بریم و سرم بهمون وصل کنند. اگه رو به موت شدیم و تنگی نفس گرفتیم تازه ممکنه اورژانس قبولمون کنه که اونا هم امکانات درمانی ایران رو ندارن نه اینکه ندارن دارن اما استفاده نمیکنن. خلاصه مراقب خودتون باشین. واکسن بزنید و رعایت رعایت رعایت.به کسی هم اعتماد نکنید .مردم مریض میشن اما قایم میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ولی اصلا حسرت سرم زدن رونخورید چون میگن خودش معده رو خراب می کنه.والا من الان ۲۲ ...۲۳ روزه درگیر کرونام .کرونا که داروی خاصی نداره.بیشتر استراحت ومایعات میگن درمانشه که رو من تاثیری نداشت.همه ی کشورا همینن .ما کادر درمان خوبی داریم انصافا .اما خدا باعث وبانی اصلی شیوع ویروس رولعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
من ودخترم وهمسرم امیکرون گرفتیم خیلی بدخیلی اذیت میشیم توروخدامواظب خودتون باشیدواقعیت داره ویروس امیکرون
Iran (Islamic Republic of)
بابک شجاع
۲۱:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
جهت اطلاع عزیزان ویروس کرونا حدودا بیست و‌پنج هزار سال پیش بوجود اومده و بعد از بیست هزار سال تداوم و حضورش در طبیعت ناگهان ناپدید شده یعنی از پنج هزار سال پیش تاکنون هیچ ردی ازش نبوده...

... تا همین دو سال پیش که مجدد پیداش شده و ظرف همین مدت کوتاه تا حالا پنج یا شش واریانت یا شکل جدید از خودش نشان داده اما این به منزله این نیست کرونا تمام شده بلکه دقیقا تا اطلاع ثانوی که هیچ معلوم نیست کی خواهد بود واریانت هاو جهش های متوالی خواهیم داشت پس لطفآ هیچ بخودتون وعده ندید که کرونا تمام شده که ابدا اینطور نیست ...

لطفا و تمام جوانب رو رعایت کنین از ماسک تا فاصله همه رو بطور جدی و بیشتر از قبل رعایت کنید و الکی جان خودتون و زندگی عزیزانتون رو به خطر نندازید .

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
داش مدرسه هارو آنلاین کن مرسی
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما را به خدا مدارس را تعطیل کنید حتما باید یک نفر بمیره چرا مدارس را تعطیل نکنید چرا امتهان را حضوری دختره من هشتم از استرس مریض شده مگه حضوری رفتن امتنان حضوری بشه به بچه هارحم کنید مدارس را تعطی کنید خواهش میکنم آموزش حضوری نمی‌خواهیم هوا سرده در کلاس باز بچه ها هیچ چیز را رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
من که تمام علایم اومیکرون دارم ولی این نسبت به بقیه باورکنید سایتش بیشتره باید برم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
فرحی
۰۳:۵۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
لطفا رعایت کنید پروتکل ها رو دیگه هیچی نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آقای حاج میرزایی یک ندایی به ما دبیرستانی ها بده امتحان که هیچی کلا امسال هم مجازی کن دمت گرم داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
نصف مردم این مریضی رو گرفتن من آمپول کرونا هم زدم الان پاهام درد می‌کنه قفسه سینه ام درد می‌کنه سرم چشام درد می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
اخد
۱۲:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
ترسی دم
Iran (Islamic Republic of)
N.h
۱۴:۱۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
پس چرا باوجود این که گروه هدف اومیکرون جوانان و نوجوانان هستن و با وجود ورود اومیکرون به ایران تمام امتحانات دبیرستان و راهنمایی و بیشتر دانشگاه های کشور حضوری
برگزار میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.
۲۲:۳۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ای بابا این پیامو مینویسم برای کسانی که میگن کرونا نیس.ولمون کنید بابا از این افکار خود خواهانه بیاید بیرون اولش منم همین فکرو میکردم تا اینکه پسر عمم مردش کرونا گرفت مادر بزرگم مردش اونم کورونا داشت
تو رو خدا هر واکسینو در دسترس دارید بزنید.
United States of America
سلام
۲۲:۱۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
چه قدر بی سواد اینجا کامنت میزارن.خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۵۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
جالبه که بدونین توی این وضعیت که اومیکرون در ایران اومده و همه دنیا داره میگه خطرناکه و داره دوباره قرنطینه ها بر میگرده . دانشگاه امیرکبیر امتحانا رو حضوری کرده یعنی عملا این همه دانشجو هر کدوم از یک نقطه از کشور باید بیان واسه یک امتحان با قطار و اتوبوس و اینا توی فضای خوابگاه کنار هم جمع شن. یعنی واقعا آدم نمیدونه چی بگه...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
قانون پایستگی کرونا :

کرونا از بین نمیره بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود
France
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
به خدا من سه نوبت واکسن زدم حالا از خستگی وخارش گلو ویه کمی هم سرفه وکمر درد شدید خیلی رنج میبرم میگید چیکار کنم اگر امیکرون نیست پس چی اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مخلوط آب پیازقرمزوجوهرلیمو وآنتی هیتسامین کرونا راازبین میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
اگه او میکرون اومده پس چرا مدارس رو باز میکنید میخاهید دوباره مردم بمیرند یا این سیاسته جواب خدا رو چی میخاین بدین شما ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
امیکرون جیب چه کسانی را بیشتر پر میکند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
ولا تا چی حد این حرف ها راست است یادورغ نمی دونم ...یک پسر دایم واکسین نزد چهار روز مریض است نفس تنگی تب لرز شدید یخ بردگی کمر درد بی‌حال همه این نشانها رو که در بالا گفته داره و اینکه واکسین همه بزنید ولو واکسین شون بفروشه یک طرف پیش گیری بهتر از درمان است
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۲۳:۵۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کرونا بازی سیا سست دارن پول در میارن از راه کرونا این ویروس من مث ویروسای دیگه است سرماخوردگی شدیده نترسین
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۱۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
منه بدبخت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دروغ گوها
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بخاطر نمرات درسی بچه ها بیماری هارو بیشتر از این گسترده نکنید لطفا به فکر سلامتی جامعه باشید نه نمرات مجازی یا ارزیابی حضوری رحم کنید تا خدا رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
این ویروس دست ساز هست و متاسفانه انواع مختلف اونو مرتبا پخش میکنن.لعنت بر وجود کثیف و بی رحمشان.بعضی گمان میکنن غضب خداوند هست اما خداوند قدرتمند شکست ناپذیره چرا ویروسی خلق کنه تا ما با واکسن یا ماسک یا فاصله اجتماعی بتوانیم خود را نجات دهیم؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۱:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بیشتر اونایی که واکسم زدن را دکیر می کند و تنها عاملش هم واکسم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دوباره‌میخواید‌چیو‌گرون‌کنید‌‌چسبیدید‌به‌این‌ویروس‌‌مردم‌خونه‌بمانید‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
هیچ کرونایی وجود نداره دوستان ازخواب بیدار شید
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۲:۵۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
برو بابا. امثال شما بیماری روحی دارید. میخواید از مشکلات فرار کنید انکارشون میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
من کرونا گرفتم تا سرحد مرگ رفتم چی بهت میرسه مردمو گمراه کنی وقتی این همه آدم دارن میمیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
جالبه در افغانستان و عراق هیچکی ماسک نمیزنه کسی ام نمرده اما نمونه اش کشور ما ماسک الکل دستکش رعایت فاصله و... بوده اما کشته زیاد مبتلا زیاد
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۰:۰۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
ببینید عزیزان، من خودم مخالف واکسن بودم و معتقد بودم هدف کشتن مردمه. اما با تمام رعایتها کرونا گرفتم و ۵۰ درصد درگیری ریه، درمان سنتی رو شروع کردم ولی تا مرز مرگ رفتم ناچاراً بیمارستان رفتم و بستری و درمان. خدارو شکر بخیر گذشت. توی بیمارستان بودند افرادی که ده روز بود واکسن زده بودند حالشون خیلی خوب بود. واکسن شدت بیماری رو کم می کنه. خودم الان دو دز واکسن رو زدم. تا مبتلا نشید درک نمی کنید. همگی در پناه خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
در پیکهای قبلی هم که واکسن نبود آمار با یک شیب نسبی کاهشی شد، اما اگر واکسن واقعا موثر است پس باید کاهش آمار بصورت زیاد باشد و نمودار یکدفعه سقوط کند ولی اینطور نشد! بنابراین حداقل این است که واکسن بی‌تاثیر است تازه اگر عوارض را در نظر نگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
امیکرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آقایان نرین مهمانی و عروسی و عزاداری و مسافرت نرین واکسن بزنید اگر رعایت کنیم کرونا ریشه کن میشه
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۷:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آقایان فکری به حال فرزندان سن پائین بکنید که واقعا کنترل آنها سخته. نمی شه به بچه هم بگی بشین خانه چون کرونا است نمی شه هم اجبار کنی ماسک بزن. چه خاکی سر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
این دروغها را باور نکنید و به زندگی عادی خود ادامه دهید ، ما یکسال است که عادی زندگی می کنیم و الحمدالله مشکلی نداشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
همونطور که قبلا پیش بینی شده بود کرونا از بین نمیره و مثل سرماخوردگی برای همیشه با انسانها هست. قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا می‌کنه ولی کشندگی اون کاهش پیدا می‌کنه و به صورت اندمی در میاد. همه این ماسک و قرنطینه و واکسن اجباری و مسخره بازیهای دیگه هم بیخود بود و جز هزینه و عوارض و تلفات هیچی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اینها پیش بینی نبوده مقدمه چینی بوده، برای پرکردن جیب واکسن فروش ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام تورو خدا واکسناتون رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
علیکم سلام، این دکترهای ستاد کرونا اولش گفتند با واکسن ایمنی کامل ایجاد میشه و هیچکس حتی ناقل هم نخواهد بود بعد گفتن هیچ کس مریض نمیشه، بعدش گفتن هیچکس مریضی شدید نمیگیره بعد گفتند هیچکس نمیمیره که هیچکدوم درست از آب در نیومد. من میترسم چندروز دیگه دوباره نظرشون رو عوض کنن و بگویند واکسن مضر بوده است!
تورا بخدا واکسن نزنید.
Russian Federation
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خدایی خوب واردات ویروس میکنید نه اینکه هزینه نداره شما هی تند تند وارد کنید ملت بدبختو بدبختر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
باز از این باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه تری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از حدود هفتاد هشتاد نفر تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
چرت؟
Italy
جواد سرافراز
۱۲:۳۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مردم بیدار شوید یکم چشم تونو باز کنید ببینید دنیا چخبره!
دارن فقط میترسونن تون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بیسواد یعنی این به عزیزانش جان میگه به یه میکروب هم جان میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام موافقم
دوستان عزیز یه چیزی رو فراموش نکردید تو این‌چندسال که کرونا شیوع پیدا کرده احیانا؟؟؟؟
اینکه چطور بدنی که خدای عز و جل خلق کرده با تمام تواناییها شگفتی ها و ظرایف و پیچیدگیهاش از دفع یه ویروس زپرتی دست سازه یه مخلوق که خودش افریده ی خداس ناتوانه؟؟!!!برا من که جای تعجب داره!!غیر ممکنه..فقط اگه گرفتید این ویروسو بنظرم بیمارستان جای خوبی برا درمان نیست..البته نظره منه ..هر کیو دیدم تو خونه خودشو قرنطینه کرد درمون شده ولی .....
سیستم ایمنی رو تقویت کنید..اصلاح تغذیه کنید و فکر اینکه این ویروس از بدنی که خدا خلق کرده قویتره رو از سرتون بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۰:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
والا همون بمیریم بهتره با این گرونی ها وفقربودن مون بی فایدس فقط باید زجربکشیم پس همون نباشیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خب ویروس جدید هم رسید..مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خدایا مارو بکش دیگه این می‌ره این میاد اون میرع این میاد اههه خسته شدیم از بس ماسک زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اقا حجابتو رعایت کن اونم میره خانم ها که هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اگه اقایون غیرت نشون بدن چه همسر چه پدر و چه برادر انقدر بی حجابی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی؟
میفهمم چی میگی ها ولی متوجه نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام چراپروتوکول ها رعایت نمیشه چراسخت گیری نمی‌کنید چرا بازگشایی مدارس و... اجراشده حتما باید دوباره فراگیر بشه ودرگیر بشیم تابه فکرمحدودیت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آمار کرونا بخش بزرگی چرخه بخشیش‌ از چیز دیگه مردن بخشیش‌ هرکی مرد بیماری زمینه ای داشت و درمان درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
نیکی
۰۳:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بسم ا...، بازم شروع شد... تورو خدا به مجلس بگین این همه طرح _صیانت..... صیانت از اینترنت، صیانت از گزند پشه، صیانت از روغن بنفشه صیانت از....... یه طرح صیانت از اومیکرون هم تصویب کنه، تا این اومیکرون صیانت از صیانت مون نکرده... صیانت، صیانت، صیانت... اصلا این اومیکرون تو حلقم، یکی بگه این ویروس صیانت و از کجا اوردن تو فرهنگ لغت فارسی،،..؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی وفاجو
۰۲:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اگر گروه خونی oدارید سیگار بکشید ،ریه آماده میشود و بدلیل وجود نیکوتین در ریه هیچ عفونت آزمایش گاهی تهدیدشان نخواهد کرد،سیگار های امروز خودشان آزمایشگاهی هستند،، البته بقیه گروه خونی ها هم شاید مستثنی شوند اما برای گروه خونی .o با مصرف سیگار خودرا واکسینه خواهید کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
برای گروه خونی او به خصوص گروه خونی او منفی احتمال ابتلا به بیماری مثل سرطان بیشتره و به هیچوجه توصیه نمی‌کنم سیگار بکشید. اصلا سیگار برای هیچکس خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
شما را به هر چی قسم این مدارس و دانشگاه ها رو حضوری نکنید ما بچه هامونو دوست داریم از سر راه نیوردیم لطفا همه پرواز ها راه های زمینی و دریایی و غیره رو ببندید اول ماجرای امیکرون هست دقیقا داریم روزایی رو تجربه میکنیم که کرونا اسمش اومده بود خواهشا قبل اینکه به فنا بریم اینکارو کنید مننون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
به خدا تو خودت مدرسه ای هستی که دوست نداری مدرسه باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جک
۰۲:۲۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای اونایی که واکسن زده اند این داستان حالا حالا ادامه دارد تا ذز دهم هم که بزنن بی فایده است چون راهکار غلط است اینا به جای اینکه ماهی گیری یاد مردم بدند ماهی بهشون می دند ای مردم فقط سیستم دفاعی بدنتون رو قوی کنید از هیچ ویروسی هم نترسید به خدا این عین واقیعت است وتنها راه سلامت این ماسک ها رو هم بندازید کنار بزارید بدنتون با شرایط رو به رو شود به خدا هیچ اتفاقی نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کلا بی خیال غصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خوبه که میدونن امیکرون وارد شده و باز اصراردارن مدارس باز بشه بخدا رحم کنید به مردم با این شرایط بد اقتصادی چطوری میتونن هزینه دوا و درمان کرونا رو بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اینا همه فیلمشونه یجا ی کلیپ نگاه کردم اصلا این واکسنا خودش سیستم ایمنی رو برای پذیرش هردرد بی درمونی توبدن مردم فراهم میکنه وهمش قصد کم کردن جمعیت ب هرقیمتی دارن تو ی شهری رفتم از ی افغانی پرسیدم چطور توکشورجنگزده شما هیشکی ماسک نمیزنه گفت افغانستان همه فایزر زدن خودشون چشونه فایزر زدن ازهیچیم نمیتزسن اما اون دوره روحانی بود ک متهم ب نخریدن واکسن ومرگ میرزیاد شد الان ک دوره رئیسیه باید حواسش ب جون تک تک ایرانیها باشه وازحالا فکرهمه چیز کنه چون دیگه روحانی وجوذ نداره ک کاسه کوزه هاسرش بشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به جان هر کی دوست دارین مدارس رو تعطیل کنین مجازی بهتر از اینکه مریص بشیم جان یکی از عزیزانتان یکم درک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به احتمال زیاد وارد شده چون پسرهای من گرفتن و دو روزه خوب شدند کاملا علائم مثل هم حدود ۴۸ ساعت اولش با ابریزش بینی و ۱۶ ساعت بعد یه استفراغ و و تب خفیف و بیحالی و حدود ۲۴ ساعت بعد تب و آب ریزش و بیحالیشونم برطرف شد و فقط یکم بینیشون کیپ هست. سرعت انتقالشم بالاست. دکترم فقط شربت و قرص سرماخوردگی داد چون فعلا دقیقا تشخیص نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد سلاجقه
۱۹:۳۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دقیقا منم ۲۰ سالمه رفتم درمانگاه روز اولم علائم شدید نداشتم فقط سوزش گلو
دوتا آمپول و دارو برای همون روز تجویز کردند روز دوم هم بازم همینطور دوتا آمپول دیگه حالم به بهبودی نرفت درصورتی که دارو و آمپولم تجویز شده بود بهم ولی همه علائمم انگار یه سرماخوردگی شدید بود واکسنم کل خانوادم زده بودند من نزدم اصرار به نزدن کردم خلاصه ۶ روز طول کشید بعد خوب شدم، ولی برادر زاده ۲.۵ سالم با علائم من رو به رو شد اونم بردن پزشک گفته بود فقط یه ویروس ناشناخته است برای اسهالیشم یه او آر اس داده بود همین گفته بود چون ناشناخته است داروی خاصی نداریم....

خلاصه نترسید واکسناشونو بهتون زدند الانم کرونا فقط شده سرایتی یعنی اینکه سرایت بیشتر کشندگی کمتر عین سرماخوردگی سابق پس فقط خودتون باشید با یک سیستم ایمنی قوی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
لرکی با اشاره به علائم ابتلا به کرونای اومیکرون اظهار کرد: علائم واریانت اومیکرون کمی غیر معمول تر است و بر اساس گزارش یک پزشک آفریقای جنوبی در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ تعداد بیمار با علائم غیر نامعمول شناسایی شدند که اغلب آن ها را مردان جوانی که واکسن دریافت نکرده بودند تشکیل می دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
هر چهار موردی که اول تشخیص داده شدند واکسن زده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
گربه جارو برقی
۲۱:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
از نظر من واکسن نزنید من که خودم نزدم ولی از خیلی از افراد در اینترنت تومار مغزی میگیرن و بعد سکته میکنند و میمیرن ولی به خاطر حرف های من نظرتون را عوض نکنید من فقط نظرم را گفتم ‌♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
پس تا یه مدت دیگه تو جهان می‌مونید شما و چند نفر دیگه
:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بس دیگه خسته نشدید از این همه وحشت افکنی حرفاتون با هم تناقص داره اگه علائمش خفیف چند بیشتر طول نمیکشه پس از قبلی ها خطرش کمتر انقد هم ترس نندازین تو جون مردم
Iran (Islamic Republic of)
B
۱۰:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اخه بابا ای مردم چتونه شماها؟؟؟الزایمر گرفتین..یادتون نمیاد سالای پیش انفولانزای خوکی و مرغی و هزار تا چیزدیگه میومد ادم تا دم مرگ میرفت..من یادمه ۶ سال پیش یه انفولانزا گرفتم بخدا سه هفته یکماه ازصب تا شب افتادم تو رختخواب صب و شبم بهم دوخته شده بود از زوره بیحالی ..کروناهم گرفتم پارسال بخدا از اون انفولانزا خیلی راحتتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۲۰:۵۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دمتون گرم کم سر مردم کلاه گذاشتین، مملکت قانون نداره قرار نیست هر کی هرچی دلش میخواد که بگه اینم مثل اون موج های دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
من موندم چرا تموم کروناها از خارج جهش میکنند و وارد ایران میشند پس کی میخواد کرونا ایرانی جهش کنه وبه خارج صادر بشه
کرونا هندی انگلیسی آفریقای امریکای روسی چینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خب معلومه. چون دستساز است و کلمه جهش فقط برای عوام فریبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چرا مدارس دوروز در هفته اونم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
Mohammareza
۱۴:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
این چه ربطی داره به آمریکا ، آمریکا کشوری تمام صنعت ،دانش ،علم تکنولوژی بهتر از ما از نظر من برگ برنده دنیاست هیفه به اینجور کشورهای که از نظر صنعت و همه چیز از ما جلوترند به این کشورها آمریکا , انگلیس بگیم مرگ اونا جرعت کردن در ارسه پادشاهی میکنند ما هم جربوزه داریم بهتر از این کارها رو کنیم این صنعت کشور ما این آثار باستانی ما یا خراب می‌کنند یا میزارند خراب شه کلی جوانان بیکار جهش قیمت و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اقای محمدرضا امریکا و انگلیس هر چی دارن از چاپیدن ملت های دیگه دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بی اعصاب
۱۹:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این مدرسه هارو ببندید من چن هفتس میرم هرروز یکی مریضه میاد مدرسه سر کلاس ما کرونا بگیریم کی جوابگوعه؟ میخواین بکشینمون راه های راحت تری هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
اصلا برای ایران اینده ای وجود نداره همه میمیرند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
باز هم پروپاگاندای WHO و ایجاد ترس جهانی برای فروش واکسن بیشتر و کشتار بیشتر مردم جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
از این گرونی ها که بدتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۸:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
با سلام چرا همیشه اجازه میدهیم بیمار شویم بعد به فکر درمان می گردیم سویه جدید کرونا خطرناکتر است چرا از همین الان پروتکلهای سخت گیرانه اجرا نمیشود یعنی چه که اگر وارد ایران شد بعد اقدام میکنیم مگر قبلا این ویروس خبر میکرد اینبار با حضوری بودن مدارس یک فاجعه در راه است خدا به دادمان برسد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
عزیز ،امیکرون رو، نمیشه با تست p.c.r تشخیص داد-
چون هنوز ناشناخته است-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
توحیدی نیا
۱۷:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
عجب حکایتیه.هر وقت دوست دارن میگن وضعیت کشور قرمز و سیاهه،هر وقتم دوست دارن وضعیت رو سفید میکنن.الانم مدارسو باز کردن مرگ و میرم صفر شده.باز اومیکرون میخاد بیاد که یه عده دهن بین برن دوز چهارم رو بزنن.من میترسم واکسن تا دوز ۱۰۰ یا بیشتر پیش بره بازم میرین میزنین؟افغانستان و عراق اصلا بهداشت نداره.واکسنم نمیزنن و نه کرونا دیدن نه این همه رعب و وحشت و ماسک و الکل و صابون و وسواس و بیچارگی کشیدن.امان از دروغ،امان از تزویر،امان از مردم کوفی ساده و زود باور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی یعنی کرونا دروغ ما که بااون همه رعایت گرفتیم اذیت هم شدیم ومطمئنم دورغ نی تابه حال همچین بیماری تجربه نکرده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
چرا ۸۵تا لایک خورده،یعنی واقعا موافقید،شماها مدیون من و آدمایی مثل من هستین،چون برادرم ۱۷سالش بود و بخاطر کورونا مُرد☹
Iran (Islamic Republic of)
نام
۱۴:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
میدونم واقعا خیلی خیلی زور داره که بفهمیم این همه رعایت و پروتکل و الکل و واکسن و.... الکی بوده. ولی جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است. بیاید کمی فکر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
کرونا
۰۷:۵۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه سطح درک و سواد هنوز در جامعه پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یا ابوالفضل العباس آخرزمان رسید خبر جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
پس چرا به کارکنان کشتی آفریقای جنوبی در بنادر جنوب کشور ، اجازه ی پیاده شدن از کشتی و داخل شهر شدن رو دادن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خب دیگه تا وارد کشور ایران شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
برای اینکه سریعتر وارد کشور بشن و دوباره منع تردد و چاپبدن جیب ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
همه اینها دروغه چون مردم وادار به واکسن کنن از این ایده استفاده کردن تازه خدا میدونه اون واکسن چه عوارضی داره کرونا هم ایده خودشونه همه اینا سازمان دهی میشه از
Iran (Islamic Republic of)
علی حضرتقلی
۱۹:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام
بله شما درست گفتید
همه اینها برنامه ریزی شده از طرف آمریکا هست
و میتوانید واقعیت کرونا را در فیلم 2012 ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ایراندخت
۲۲:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تو دیگه کی هستی همه دنیا زدن،از تو غارت بیا بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
واکسن هم نزنیم بالاخره هرکی کرونا هم بگیره مثل واکسنش عوارض داره پس فقط باید خودمونو به خدا بسپاریم وکاری که به نفع عموم انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خواهشاًنظرتونوواسه خودتون نگه دارین ایران دخت خانوم!آخه نمیدونم به شماچه مربوطه که کی میخوادواکسن بزنه کی میخوادواکسن نزنه؟!شمابرین دوز دهمِ واکسنِ خودتونوبزنین که بعیدنیس همین روزام مجبورشین بزنین شماواکسن دوستا!تازه عوارض این داروهای شیمیایی ازخوده بیماریم بیشتره.من خودم کرونای دلتاگرفتم وبدون داروخداروشکرخوب شدم.
اِنقدداروهای شیمیایی واردبدنتون کنین تاسیستم دفاعی بدنتون ضعیف وضعیف تر شه تاازپادربیاین.شمامیخواین باداروهای شیمایی خودکشی کنین(که البته تصورمیکنین که بااین کاربه فکرسلامتی خودتونین)به بقیه چه مربوطه؟!من خودم به شدت مخالف واکسیناسیونم.حتاشایدبه اجبارهم بزنم.چون جبربه دنیاحاکمه وازهمه خیلی خیلی خیلی بیشتربه سرزمین عزیزم ایران.ولی این یه نظرشخصیه وحق تحمیل کردن اونوبه دیگرانی که موافق واکسیناسیونن روندارم."صَلاح مملکت خویش،خسروان دانند"وبس!هرکی واسه ی خودش نظری داره!ببخشیداولی احساس میکنم شماازاون دسته آدمایین که تایه تب میکنن چارتاقرص بالامیندازن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام کاش میشد همین مطالب رو در تلوزیون اعلام کنند همه که شبکه مجازی و اینترنت ندارندو افرادی که واکسن نمیزنند رو کمی فشار بیاورند تا این ویروس منحوس ازبین بره.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۲۰:۲۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تا چندمرحله میخواهید واکین بزنید؟ متن رو خوب بخونید،میگه واکسن چاره اش نمیکنه. مگه الانی که واکسن زدین ، ایمن شدین. شما دوست دارین تا ۱۰ مرحله بزنید،به وونایی که نمیزنن کارنداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اگر واکسن خوب است و واقعاایمن میکند شما خودتان را آبکش کنید تا حسابی ایمن شوید! به بقیه چه کار دارید.؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تشکر میکنم از باشگاه خبرنگاران جوان که نظرات همه رو چه مخالف چه موافق درج میکنه و در عمل ثابت کرده که یک خبرگزاری مردمی است و طرفدار آزادی بیان، فکر و اندیشه. به نظر این حقیر و با مطالعاتی که داشته ام واکسنها بر خلاف آنچه بعضیها می گویند، موجب ایجاد جهش های جدید میشود و عوارض بسیاری هم دارد. برای پیشگیری و درمان این بیماری سرماخوردگی (کرونا) راهکارهای دیگری در طب اسلامی و سنتی وجود داره که کافیست وزارت محترم بهداشت به اونها هم توجه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
جالب اینجاست که متخصصین کشور در حرف زدن و اظهار فضل و دانش ؛ استادند ! ولی فقط در همین حد ... وقتی به عمل میرسه روزی صد نفر از کرونا فوت میکنن تازه اونم با آماری که خودشون میدن !!!!!!!!!! پاچه خواری و حرافی دو بال پرواز این افراد برای گرفتن پست بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
لعنت به مافیایی دروغ ونیرنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چرا نمیگی لعنت بر مافیای دارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
برای جلوگیری از ویروس امیکرون و هر ویروس دیگری، لازم است شدیدا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی، کنترل شود و تست به عمل آید و در ضمن افرادی که وارد کشور می‌شوند حتما همانجا واکسینه شوند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خب پس چرا باز کردی این مدارس رو!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بی اعصاب
۱۹:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه الان درایران تعدادی از مسافرین با مراجعه به کافی نت برگ آزمایش تست منفیpcrدرازای مبلغ ناچیز دریافت ودر فرودگاه ارائه می نمایند ودر عراق هم از هر زائر مبلغ640هزارتومان دریافت وبدون انجام تست یک برگ با مهر برجسته مبنی بر منفی بودن تست دراختیار می گذارند وفرودگاه نجف وامام خمینی هم باکمال تاسف بدون بررسی وفقط دیدن این کاغذ اجازه ورود می دهند وبا این کار چند مسافر آلوده به کشور وارد می،شود الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ممنون که روشنمون کردی داداش
اون ویروس اولی که ازفرودگاه نداشته ی قم شیوع پیدا کرد
لابد اینم از نجف و کربلا قراره بیاد!!!!!!

ان شاءالله که خدابه همه قدرت تفکر عنایت کنه
و تعصبهای بی جا شون را شفا بده
آمیییییییییین
Iran (Islamic Republic of)
توحیدی نیا
۱۷:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
لابد ترکیه و ارمنستان و تایلند و مالزی بسته س اره؟خوبه که کسی میخاد بره عراق هزار تا بدبختی و بیچارگی داره و تمام مرزهای زمینی بسته س و فقط تعداد محدودی با پرواز میتونن برن ولی در مقابل کافیه یه نگاه بندازی به تورهای ترکیه و تایلند و بقیه جاها.شماها کلا مشکل سیستم نارسایی عقلی دارین.که اگه نداشتین همه موارد رو میفهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه امثال شما چون با دین ومذهب واعتقادات مشکل دارید فورا بعوض حمایت از قانون ودیدن همه اشکالات ارائه راه کار برای جلوگیری از تقلب راه تاختن به مذهبی ها انتخاب می نمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
الان مگه چقدر زائر دارید برای کربلا؟ از تایلند و ترکیه ودبی بیشتره؟ همسر من به خاطر کارش هر ماه میره نجف هم دو دوز واکسن رو زده هم هردفعه ازش تست میخوان از عراق واز ایران . ازمایشگاه هم هر ازمایشگاهی نمیتونه بره باید حتما تست از ازمایشگاه معتبر که خودشون مشخص میکنن باشه . حتی در نجف حق نداره ازمایشگاه معمولی تست بده کلا دو یاسه ازمایشگاه معتبر تست پرواز میدن . الان این اطلاعات مسخره رو از کجا اوردی؟ مگه زمینی برای ترکیه بتونی ازمایش از کافی نت بگیری. چون ازمایشها در فرودگاه تو کامپیوتر شماره ش زده میشه با مشخصات مطابقت میشه. اگر نه همشون به صورت شانسی . همسر خودم چندبار تا حالا شده از ازمایشش استعلام شده. واقعا نمیدونم چرا کربلا نجف اینطور خار چشم بعضیهاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
در جواب اون سه تا ابله ححقیقت تلخه نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
الان منظورت از ابله کی بود ناقص العقل .حرف حق برا بعضیا سم..
۱۲
آخرین اخبار