سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد پنتاگون عمیقا از شواهد جمع آوری شده مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای اقدامات تهاجمی علیه اوکراین نگران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، آنتون سملروث، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بار دیگر اعلام کرد: «پنتاگون عمیقا از شواهد جمع آوری شده مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای اقدامات تهاجمی علیه اوکراین نگران است.»

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره گزارشات مبنی بر اینکه حمله روسیه ممکن است ۱۷۵ هزار سرباز را درگیر کند، اظهار نظر نکرد و گفت این وزارتخانه وارد ارزیابی‌های اطلاعاتی نخواهد شد.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که دولت او حمله به اوکراین را برای روسیه بسیار دشوار خواهد کرد. بایدن مدعی شد که اقداماتی که برای مقابله با روسیه در برابر اوکراین در حال آماده سازی هستند جامع‌ترین و معنادارترین اقدامات تا به امروز هستند.

اُلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز در روز جمعه درباره احتمال تشدید تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف هشدار داد و مدعی شد که احتمال تشدید تنش از سوی فدراسیون روسیه در مقیاس بزرگ وجود دارد و به احتمال زیاد این اتفاق در پایان ماه ژانویه ۲۰۲۲ رخ خواهد داد.

اخیرا روابط روسیه و اوکراین در کانون توجه قرار دارد، زیرا بنا به ادعای کی‌یف، روسیه هزاران نیرو را در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری کرده و ممکن است برای یک حمله نظامی آماده شود. مسکو طرح‌های عملیات تهاجمی را با قاطعیت رد کرده است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه، به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد که اوکراین از پهپاد‌های ساخت ترکیه در درگیری‌های منطقه دونباس استفاده می‌کند و مدام از خود رفتار «مخرب» نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار