گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آنها هستند.


بیشتر بخوانید


صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور پستی از دیدار ایشان با جمعی از نمایندگان جامعه معلولین کشور به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت را در فضای مجازی منتشر کرد:

" امروز برای یادآوری و توجه همه مدیران و دست اندرکاران به معلولین عزیز کشور است و برای رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه و مسئولیت داریم.

[با اشاره به قانون مربوط به اشتغال معلولین]: مسئولین مربوطه باید پیگیری کنند تا به هر میزانی که قانون برای استخدام معلولین الزام کرده، اجرایی شود و فعال شدن صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولین نیز پیگیری شود.

وسایل آموزشی برای نابینایان و نیز لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولین تهیه شود و بهتر است که مسئولین مربوطه پیگیری کنند تا اینگونه لوازم در داخل کشور تولید شود.

اجرای قانون در زمینه استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) که به صورت تخفیف در نظر گرفته شده است، مورد تاکید ما است.

مسئولین شهری مناسب‌سازی اماکن شهری و اداری برای تردد آسان معلولین را مورد توجه جدی خود قرار بدهند.

اراده دولت بر این است که معلولین بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند.

شما مبتلا به یک معلولیت جسمی هستید و ما هم وظیفه داریم مشکلات شما را برطرف کنیم و هر دو با توجه به این موارد، مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیریم لذا از این جهت بین ما تفاوتی وجود ندارد.

در این دیدار تعدادی از معلولین در سخنانی با تشکر از حضور آسان و راحت در مجموعه نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادات، مطالبات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند. اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تسهیل ایاب و ذهاب معلولین، مناسب‌سازی فضای شهری برای تردد معلولین، بیمه درمانی و تکمیلی، توجه به توانمندسازی معلولین و اشتغال مخصوص معلولین از جمله موضوعاتی بود که از طرف معلولین مطرح شد."

پست رئیسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصاویری از مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس و روز مجلس که در شهرستان کاشمر برگزار شده بود، نوشت:

"مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس و روز مجلس در شهرستان کاشمر

شهید آیت الله سید حسن مدرس به دلیل ترس از خدا و نترسیدن از هیچکس دیگر و به دلیل اینکه هیچ مصلحتی را جز حق تشخیص نداد، در راه خدا، عزت مسلمانان و مردم گام برداشت. شهید مدرس مجلس را به معنای واقعی تبدیل به خانه ملت کرد.

آینده پیش روی کشور امیدوارکننده و روشن است، ولی امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم و کارنامه قابل دفاعی نداریم؛ چند اشکال جدی داریم که به مسئولان مربوط است، برخی از این مشکلات نیز در مجلس است. اگر مدعی انقلابی بودن هستیم، وظیفه داریم اقدامات لازم را انجام دهیم. کسی که انقلابی است نمی‌تواند بگوید راهی برای حل مشکلات ندارم و مصمم هستیم در مسیر رفع مشکلات گام برداریم.

در مجلس دغدغه ما، دغدغه شما است و مطمئن باشید که آثار همکاری مجلس با دولت جدید در آینده مشاهده خواهد شد. مهمترین وظیفه مجلس این است که در حوزه نقدینگی، خلق پول و افزایش نقدینگی را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کند. وظیفه داریم فرآیندی را تعریف کنیم تا تامین مالی حوزه‌های سرمایه گذاری را به درستی فراهم کند تا همه مردم با هر سرمایه‌ای در مسیر سازندگی کشور حضور داشته باشند.

به غیرت مردم و جوانان کشور مطمئن هستیم و می‌دانیم اگر صادقانه و خالصانه حرکت کنیم، خداوند همانگونه که تاکنون کمک کرده به شرط اینکه دغدغه مردم را داشته باشیم و رضایت مردم را رضایت خدا بدانیم، به ما امداد می‌رساند."

پست قالیباف

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه پستی را درباره مذاکرات وین در صفحه مجازی اش منتشر کرد:

"بر این نکته تأکید شد که پیشنهاد‌های جمهوری‌های اسلامی ایران درباره دو موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است.

طرف‌های مقابل این احساس نیاز را داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران نیازمند مشورت با پایتخت‌هایشان هستند.

بر این اساس این فرصت به طرف‌های مقابل داده شد تا پس از مشورت با پایتخت‌هایشان بزودی در هفته آینده گفتگو‌ها در وین ادامه یابد."

پست باقری کنی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت توئیتی را در حسابش منتشر کرد:

"روز جهانی معلولین یادآور سختی‌های انسان هایی‌ است که در کوران زندگی می‌سوزند و چشم انتظار درک اطرافیانشان از رنج و تعصب خویش‌اند. یکی از وظایف مدیریت‌ شهری تهران مناسب سازی فضا‌های شهری برای ایجاد تسهیلات و ارائه بهتر خدمات به عزیزان معلول است که برای آن در ۱۴۰۱ برنامه جدی‌خواهیم‌داشت."

توئیت زاکانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار