مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزار موبایل را با حضور ۲۰ تیم از سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید جمیل احمدي مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در نشست خبری با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت به صورت ۲ سالانه در سطح جهانی برگزار می‌شود، افزود: برگزیدگان کشوری در رقابت‌های جهانی حضور پیدا می‌کنند و فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن توانمندی‌های مهارت آموزان است.

سیدجمیل احمدی یادآور شد: مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزار موبایل برای اولین بار در کشور و در کردستان برگزار می‌شود، ضمن اینکه این رقابت‌ها به صورت غیرمتمرکز و غیرهمزمان برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری مشارکتی این رقابت‌ها با دانشگاه آزاد را پیوند بین مهارت و دانش عنوان کرد و ادامه داد: مسابقات ملی مهارت در ۳۵ رشته در کشور برگزار می‌شود که امسال هنرآموزان کردستانی توانستند مدال طلای فناوری خودرو، مدال برنز جوشکاری و دیپلم افتخار آشپزی را دریافت کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با اشاره به حضور ۱۰ استان در این رقابت‌ها اظهار داشت: این مسابقات با هدف کشف استعداد‌ها در جامعه هدف و فراهم کردن زمینه برای افراد توانمند و دارای مهارت به منظور حضور در بازار کار و ایجاد اشتغال آنان برگزار می‌شود.

قباد میمنت آبادی با بیان اینکه این مسابقات به توسعه اقتصاد دانش بنیان در کمترین زمان کمک می‌کند، افزود: استعداد‌های زیادی در کشور و از جمله کردستان داریم که اگر زمینه رشد آنان فراهم شود، در سطح ملی و حتی جهانی خواهند درخشید.

او تاکید کرد: با برگزاری این رقابت‌ها، زمینه تبادل استعداد و ترویج مهارت آموزی بین دانشگاه و صنعت فراهم می‌شود تا جویندگان کار به راحتی فرصت حضور در بازار کار داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان  با بیان اینکه در نیم قرن اخیر با عضویت ایران در سازمان جهانی مهارت، به آموزش مهارتی توجه بیشتری شده است، یادآور شد: از سال ۲۰۰۰ به بعد ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده است و امروز به دنبال آن هستیم که زمینه اشتغال در استان برای کارآموزان فراهم شود.

میمنت آبادی سیاست دانشگاه آزاد را تربیت دانشجوی ماهر و توانمند برای حضور در بازار کار اعلام کرد و گفت: پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد جهانی در کشور داریم که بسیار جذاب هستند و به راحتی می‌توان این مهارت‌ها را به کارآموزان انتقال داد.

او تاکید کرد: نشانه‌های یاس در برخی طبقات جامعه مثل دانش‌آموزان و هنرجویان کار و دانش تصور می‌شود که تحصیلاتشان به نتیجه نمی‌رسد، در حالیکه باید به مهارت آموزان امید داد تا توانایی خود را به جامعه عرضه کنند.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزار‌های موبایل از ۱۴ تا ۱۸ آذر در سنندج برگزار می‌شود.

چهل و ششمین دوره رقابت‌های مهارت هم سال ۲۰۲۲ در شهر شانگ‌های چین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.