انسداد ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان آبان ماه سال۱۴۰۰ در سطح استان مسدود شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داور بستام، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان، اقدام به پرو مسلوب المنفعه نمودن ۱۱۰ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز تا پایان آبان ماه سال جاری نموده است.

او صرفه جویی حاصل از انسداد این ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز را بیش از ۱.۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: همچنین از اول سال جاری تاکنون ۱۷۰دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاه‌های استان نصب شده و ۲۰ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاه‌ها خریداری شده و در ماه‌های بعدی نصب خواهد شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با بیان اینکه امسال تاکنون منصوبات غیرمجاز ۴۰ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده است تصریح کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه‌های تعادل بخشی پروژه اطلاع رسانی در سطح استان با ترویج فرهنگ مصرف بهینه و با ارتقاء سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب در حال انجام می‌باشد.

بستام با اشاره به اینکه این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد، از تداوم عملیات تا انسداد بقیه چاه‌های غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آن‌ها توسط مراجع قضایی صادر گردیده خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.