سفیر آمریکا در روسیه مدعی شد در صورتی می‌توانیم دیپلمات‌های بیشتری به مسکو بفرستیم که روسیه برای آن‌ها روادید صادر کند اما این کار را نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه مدعی شد که آمریکا نمی‌تواند حضور دیپلماتیک خود را در روسیه افزایش دهد، زیرا دیپلمات‌های آمریکایی قادر به دریافت روادید روسیه نیستند.

وی گفت: «آمریکا تنها در صورتی می‌تواند دیپلمات‌های بیشتری را به روسیه بفرستد که دولت روسیه برای آن‌ها روادید صادر کند، اما تاکنون در این باره اقدامی صورت نگرفته است.»

این در حالی است که روز جمعه، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری تاس گفت که در روز‌های اخیر، آمریکا و روسیه در زمینه مسائل دوجانبه در مورد روادید دیپلماتیک به پیشرفت‌هایی دست یافتند.

پیشتر، کاهش شمار دیپلمات های آمریکا و روسیه در خاک یکدیگر به دلیل بالا گرفتن اختلافات سیاسی اتخاذ شده بود. تصمیم جدید برای  کاهش ندادن شمار کارکنان سفارتخانه‌ها در حالی اتخاذ شده که این روز‌ها واشنگتن و مسکو بر سر آنچه تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین خوانده می‌شود به شدت با هم اختلاف نظر دارند.

مقامات مسکو روز چهارشنبه اعلام کردند به کارکنان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در روسیه بودند دستور داده تا ۳۱ ژانویه به کشور خود بازگردند. این اقدام پس از آن انجام شد که هفته گذشته سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد ۲۷ دیپلمات روس به همراه خانواده‌هایشان از آمریکا اخراج شده اند و باید نهایتاً تا ۳۰ ژانویه به کشورشان بازگردند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه هم اعلام کرد که در دسامبر ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه آمریکا به طور یکجانبه محدودیتی سه ساله برای مأموریت‌های بلندمدت برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سرکنسولگری‌های روسیه در نیویورک و هیوستون تعیین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار