ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۴۸۰ هزار تومان تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: ورزشکاران از جمله مربیان، بازیکنان و کارکنان امور اداری باشگاه‌ها از ۳ طریق می‌توانند با ارسال لیست از کارگاه‌ها، قرارداد ورزشی و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

او طرح جامع بیمه ورزشکاران را در جهت برطرف شدن مشکلات ساختاری و نبود امنیت شغلی دانست و گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران، آن ها می‌توانند از بیمه در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد و بر مبنای ۳ نرخ حق بیمه ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد شامل درمان، بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان و همچنین بیمه اختیاری با نرخ ۲۷ درصد بهره‌مند شوند.

محمدی گفت: ورزشکاران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۴۸۰ هزار تومان تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین اجتماعی قرار بگیرند و حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بیمه ورزشکاران نبود ساختار تشکیلاتی منظم در باشگاه‌ها و عقد قرارداد‌ها است گفت: تمام ورزشکارانی که به نحوی در مراکز دولتی یا خصوصی مشغول به کار هستند و یا از طریق رابطه کارگری و کارفرمایی و به صورت عقد قرارداد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

او گفت: با اجرای طرح جامع بیمه ورزشکاران سعی شده است تا علاوه بر برطرف کردن مشکلات اداری و تسهیل در روند بیمه ورزشکاران، آن ها با مراجعه به سایت خدمات غیرحضوری یا شعب تأمین اجتماعی به صورت خود اظهاری و با پرداخت یک نرخ انتخابی از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.