مدیرکل انتقال خون استان یزد از رشد ۹۳ درصدی اهدای پلاکت به روش آفرزیس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی، مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ هزار و ۸۳۲ نفر به اداره کل انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۷۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: از این تعداد ۶۵.۳ درصد اهداکننده مستمر، ۹.۹ درصد اهداکننده بار اولی و مابقی باسابقه بودند که به مراکز اهدای خون در استان برای امر اهدای خون مراجعه داشتند.

تقوائی با اشاره به افزایش درخواست مراکز درمانی به پلاکت آفرزیس بیان داشت: با توجه به تاثیر پلاکت آفرزیس در درمان بیماران و افزایش درخواست بیمارستان‌ها از ابتدای امسال یک هزار و ۱۱۱ واحد پلاکت به روش آفرزیس از سوی اهداکنندگان اخذ شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به مشارکت پایین بانوان در اهدای خون بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون فقط ۲.۹ درصد بانوان و مابقی آقایان هستند که به مراکز انتقال خون مراجعه داشتند.

او در پایان با اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون به خوبی رعایت می‌شود و داوطلبان اهدای خون می‌توانند با خیال راحت و به دور از هیچ گونه دغدغه‌ای برای این کار خداپسندانه مراجعه کنند.

پلاکت آفرزیس اغلب برای بیماران سرطانی کاربرد دارد و در روش اهدای پلاکت به روش آفرزیس فقط پلاکت اهداکننده گرفته می‌شود و مابقی اجزای خون به فرد بازگردانده می‌شود و پلاکت اهدایی فرد در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت در بدنش ساخته می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار