مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی ۹۵۲ کارگر مشاغل سخت و زیان آور طی هشت ماهه امسال در این استان تایید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مشاغل زیان آور، عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی غیر استاندارد منجر به ایجاد تنشی بالاتر ظرفیت‌های طبیعی در کارگران شاغل می‌شود.

وی گفت: این مشاغل عمدتا در واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی هستند و کارگران آنها، شرایط بازنشستگی پیش از موعد را دارند و باید درخواست خود را برای بررسی در کمیته‌های سخت و زیان آور مطرح کنند.

وی به برگزاری ۴۹ کمیته بدوی و هشت جلسه تجدید نظر جهت بررسی درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۴۴ درخواست در هشت ماهه نخست سال‌جاری در این کمیته‌ها مطرح و۸۶۰ پرونده در کمیته بدوی تایید شد.

آشتاب با اشاره به مطرح شدن ۳۰۳ درخواست تایید نشده در کمیته تجدید نظر افزود: ۹۲ مورد از این درخواست‌ها پس از بررسی مجدد تایید شده است.

وی همچنین به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به پایداری اشتغال در واحد‌های تولیدی استان، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی هشت ماهه امسال ۸۴۶ و در مدت مشابه سال گذشته هزار ۴۷۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.