یک وبگاه نظامی در تحلیلی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه سامانه موشکی و تجهیزات دفاعی از همسایگان خود پیشی گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه «مانیتورینگ آیژن آرم ریس» در تحلیلی به ارزیابی تجهیزات دفاعی ایران پرداخت و توسعه سامانه موشکی کشورمان را نسبت به کشور‌های همسایه را پیشرفته‌تر دانست.

این وبگاه در بخش اول تحلیل خود با بیان آن‌که جمهوری اسلامی ایران در توسعه موشک ضدهوایی از همسایگان خود پیشی گرفته است، نوشت: «در مقایسه با بخش نیرومند نظامی و صنعتی اسرائیل، ایران در زمینه سامانه موشکی تولید بیشتری از یک ارتش معمول دارد، این را به وضوح می‌توان در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ مشاهده کرد. این رزمایشِ ۳ یا ۴ روزه بنا بود قابلیت همکاری شاخه‌های مختلف پدافند هوایی ارتش را آزمایش کند.»

این تحلیل در ادامه آورده است: «پوشش درخشان رسانه‌ای داخلی ایران از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ باعث برجسته‌تر شدن سامانه‌های پدافند هوایی و به طور خاص رادار‌های میان‌بُرد و دوربُرد شد. برخی از سامانه‌های استفاده شده در این رزمایش پیش از این مشاهده نشده بودند.»

در رزمایش آسمان ولایت ۱۴۰۰، سامانه‌های دفاع موشکی بُرد بلند «باور-۳۷۳» و میان‌بُرد «جوشن»، «۱۵ خرداد»، «سوم خرداد»، «طبس» و «مرصاد-۱۶» مشاهده شدند.

در انتها این گزارش با بیان آن‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران سامانه‌های موشکی بسیاری از جمله از نوع کوتاه‌بُرد دارند و هدف رزمایش اخیر نیز اتحاد شاخه‌های پدافند هوایی بوده است، افزود: «چنین توسعه‌ای در کمتر از ۲ سال و در زمان تحریم‌های اقتصادی آمریکا انجام شد که به نوعی دستاوردی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۴:۲۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تنها عامل بازدارندگی ، همین قدرت موشکی است ! دشمن فقط زبان زور را میفهمد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ایران قدرتمند مثل همیشه می‌درخشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
می دانید چرا
چون دولت و مجلس و قوه قضایه دخالتی در این مورد ندارد
آخرین اخبار