افزایش خدمات اورژانس هوایی هوانیروز

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی مستقر در اصفهان گفت: زیر ساخت‌های لازم برای گسترش خدمات پروازی در ۲ استان فارس و مرکزی در دست اقدام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ خلبان ستاد بهرام نظری فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی مستقر در اصفهان به مناسبت سالروز شهادت خلبان احمد کشوری، گفت: یکی از اقدامات هوانیروز ارتش در زمان صلح استفاده از امکانات خود برای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه است.

وی گفت: پایگاه چهارم هوانیروز مستقر در اصفهان با این نگاه و در راستای تاکیدات سلسله مراتب فرماندهی و به ویژه امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز، بر اساس تفاهم‌نامه‌های خود با اورژانس کشور، از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده است و بالگرد‌های این پایگاه در ۲ استان مرکزی و فارس نیز در حال خدمت رسانی است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر توانایی و برنامه برای گسترش زیرساخت‌های گسترش این خدمات وجود دارد و به محض عملیاتی شدن از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر خدمات پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در سال‌های پس از دفاع مقدس گفت: بازآماد صد‌ها فروند بالگرد هوانیروز، ارتقاء سامانه‌های پروازی و تسلیحاتی بالگرد‌ها از دیگر برنامه‌های موفق این پایگاه است که تحسین ناظران و بازرسان را به همراه داشته است و در بُعد عملیاتی نیز در آزمایش این تجهیزات و سامانه‌ها موفق و سربلند بوده است.

خدمات اورژانس هوایی در استان‌های مرکزی و فارس افزایش می‌یابد

سرهنگ نظری به نقش نیروی انسانی در هوانیروز اشاره کرد و گفت: تربیت و به‌روز رسانی دانش نیرو‌های مومن، متعهد، وفادار و متخصص و عالم به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های روز از دیگر برنامه‌های این پایگاه است که با همکاری مرکز آموزش هوانیروز، عقیدتی و سیاسی پایگاه بی‌وقفه در حال انجام است.

وی گفت: توان علمی و عملیاتی هوانیروز با تولید امکانات، تجهیزات و تسلیحات و پرورش نیروی انسانی برای دفاع موثر در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی متناسب با تهدیدات، به‌روز رسانی شده است و این روند توقف بردار نیست.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش گفت: همچنین آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های امدادی در پشتیبانی از ستاد‌های بحران برای خدمت به مردم در حوادث و بلایای طبیعی وجود دارد.

وی با اشاره به نقش پایگاه چهارم هوانیروز در سال‌های دفاع مقدس، گفت: ۵۸ فروند از بالگرد‌های این پایگاه در اولین روز حمله دشمن، در سوسنگرد، کرخه، شوش و ایستگاه حسینیه در شمال آبادان به منظور پشتیبانی آتش هوایی در پایگاه هوانیروز کرمانشاه و پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجد سلیمان مستقر شدند.

سرهنگ‌خلبان نظری به وحدت و هماهنگی یگان‌های ارتش و سپاه و بسیج مردمی با هوانیروز، اشاره و گفت: هوانیروز همچنین در ادامه هشت سال دفاع مقدس بنا به درخواست فرماندهان ارتش و سپاه در تک تک عملیات دفاع مقدس، به منظور ترابری نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و تسلیحات و همچنین پشتیبانی آتش نقش موثری داشت.

وی گفت: پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در ۴۸ عملیات دفاع مقدس با صد‌ها فروند بالگرد جنگنده، ترابری تاکتیکی و ترابری سنگین حضور داشت.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با اشاره به ۱۵ آذر سالروز شهادت خلبان احمد کشوری گفت: شهید کشوری نماد ولایتمداری و ایثار و رشادت هوانیروز در سال‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به پیشینه مبارزات شهید کشوری قبل از پیروزی انقلاب، حضور موثر او در غرب کشور در سال‌های دفاع مقدس و همراهی او با شهید سرلشکر فلاحی و شهید چمران در خنثی سازی توطئه ضد انقلاب، گفت: فرماندهی عملیات هوایی، پرواز و اجرای آتش هوایی در انهدام ستون‌های زرهی دشمن و جلوگیری از پیشروی دشمن در ماه‌های اولیه دفاع مقدس از دیگر فراز‌هایی زندگی این شهید شاخص هوانیروز ارتش است تاجایی‌که مقام معظم رهبری، او مصداق "مومنین بالله و رجال صادق در راه انقلاب" توصیف کردند.

سرهنگ نظری گفت: امروز سیره و منش خلبانان شهید هوانیروز از جمله شهیدان احمد کشوری، علی اکبر شیرودی، غلامرضا چاغروند، منصور وطن‌پور و دیگر شهدای هوانیروز سرمشق و الگوی حرکت فرماندهان و خلبانان جوان است.

ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر خ‍ل‍ب‍‍ان اح‍م‍د ک‍شوری ۱۵ آذر سال ۱۳۵۹، در ح‍‍ال‍‍ی ک‍ه از ی‍ک م‍‍ام‍وری‍ت ب‍س‍ی‍‍ار م‍ش‍ک‍ل، ام‍‍ا پ‍ی‍روز ب‍‍ازمی‌گ‍ش‍ت، در ای‍لام (م‍ن‍طق‍ه م‍ی‍م‍ک - دره ب‍ی‍ن‍‍ا) با حمله ۲ ف‍رون‍د هواپیمای جنگنده دشمن به شهادت رسید.

هوانیروز مخفف " هواپیمایی نیروی زمینی ارتش " است که زیرمجموعه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه جابه‌جایی و پشتیبانی نیرو‌های زمینی را با استفاده از انواع بالگرد ترابری و نظامی به عهده دارد.

این نیرو سال ۱۳۴۱ خورشیدی در مجموعه ارتش ایران پایه گذاری شد و توسعه یافت.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.