امدادرسانی اورژانس به ۱۵۰ هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی

مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی در شش ماه نخست امسال به ۱۵۰ هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غفور راستین مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان   اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در شش ماه نخست امسال با حضور در ۱۵۰ هزار و ۳۳ مأموریت، به مصدومان و بیماران ۱۱۵ هزار و ۲۸۲ حادثه غیر رانندگی و مجروحانِ ۳۴ هزار و ۷۵۱ حادثه رانندگی امدادرسانی کردند.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال از مجموع حوادث رانندگی در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۶۰۹ مورد در نقاط جاده‌ای و ۲۴ هزار و ۱۴۲ مورد در مناطق شهری استان رخ داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: آمار‌های ذکر شده در این مدت برای شهرستان اصفهان ۷۷ هزار و ۴۸۴ عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۶۲ هزار و ۱۵۸ مأموریت غیرتصادفی و ۱۵ هزار و ۳۲۶ مأموریت تصادفی بوده است.

راستین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ۲۱ بار به مأموریت اعزام شد و ۲۶ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد که از مجموع این مأموریت‌ها ۱۰ مأموریت برای حادثه دیدگان تصادفات رانندگی، هشت مأموریت برای اعزام دیگر موارد فوریت‌های پزشکی و یک مأموریت برای انتقال مادر باردار بودند.

وی تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان دارای ۱۵۵ پایگاه امدادی شامل ۷۸ پایگاه شهری، ۷۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ اتاق فرمان در سرتاسر استان، به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار