دکتر پورسعادت گفت: طرح غربالگری کم شنوایی در افراد مسن صورت خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر لیلا پور سعادت رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح غربالگری کم شنوایی در افراد مسن در دست پیگیری است.

پور سعادت افزود: این طرح حتما برای افراد مبتلا به دمانس (اختلال شناختی) صورت خواهد گرفت و مشکل این بیماران می‌تواند حتی با یک سمعک ساده تا حد زیادی برطرف شود.

او اضافه کرد: طرح غربالگری اوتیسم هم در حال شروع است و بدنبال این غربالگری، بازتوانی و پروسه درمان پیگیری خواهد شد و. موارد ابتلا به اوتیسم ثانویه به روانپزشکان اطفال ارجاع داده خواهند شد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: متخصصین و کارشناسان دانشکده توانبخشی در حیطه کاردرمانی و در حیطه روان بیمارستان امیرکبیر فعال هستند و کلینیک کار درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) و مراکز طلوع و باغچه بان فعال است.

او اضافه کرد: در قسمت شنوایی شناسی با فعال شدن واحد سمعک، از مراجعه مردم به شهر‌های دیگر جلوگیری شد و بیماران مبتلا به اختلال سرگیجه می‌توانند از دستگاه تعادل استفاده کنند.

پور سعادت بیان کرد: درقسمت گفتاردرمانی، بازتوانی شناختی را راه اندازی کردیم که بیماران مبتلا به دمانس میتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.