حسین فرخنده گفت: ۷۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» استان راه یافت که این آثار موسیقی در قالب ۶۳ تک نواز و هفت گروه نواز هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسین فرخنده با بیان این که از ۱۷۷ اثر رسیده به دومین جشنواره موسیقی «تارآوا» پس از ارزیابی اولیه ۶۳ تک نواز و ۷ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که هجدهم ماه جاری به هنرنمایی می‌پردازند، افزود: راه یافتگان در بخش تک نوازی و در ۳ رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و سی سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری) رقابت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید 


او  راه یافتگان آقایان، در رده سنی زیر ۲۰ سال و ۲۰ تا ۳۰ سال را در مجموع ۲۴ نفر ذکر کرد و افزود: در رده سنی ۳۰ سال به بالا نیز ۸ نفر به یکدیگر رقابت خواهند داشت.

فرخنده تعداد رقابت کنندگان در بخش بخشی گری و در رده سنی ۳۰ سال به بالا را نیز ۸ نفر بیان کرد و ادامه داد: در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بخشی گری ۶ نفر در این دوره از جشنواره حضور دارند.

او راه یافتگان بانوان در بخش تکنوازی در مجموع ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: در رده سنی زیر ۲۰ سال، ۱۰ نفر، ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴ نفر و ۳۰ سال به بالا، ۳ نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

او  به زمانبندی در نظر گرفته برای راه یافتگان به مرحله نهایی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن در هجدم ماه جاری اشاره و تصریح کرد: داوران در ۲ نوبت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح آثار راه یافته به بخش بانوان و از ساعت ۱۰ تا ۱۴ نیز آثار راه یافته به بخش آقایان را داوری خواهند کرد.

فرخنده گفت : دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی «تارآوا» ساعت ۱۸، هجدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.