سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: تاکنون ۹۱ درصد از جامعه هدف خورو بیابانک دُز اول و ۸۵ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی حجی زاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک بر تداوم واکسیناسیون فراگیر همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری موج جدید ششم ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: طرح شهدای سلامت با هدف تسریع واکسیناسیون از اول تا ۲۰ آذر در کشور و شهرستان در حال انجام است که حدود افزایش چهار درصد پوشش در نوبت اول و سه درصد در نوبت دوم، دستاورد این طرح در این شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: در هفته دوم آذر همچنان شاهد افزایش موارد نمونه گیری و کاهش موارد مثبت بوده ایم.

وی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌ها در مدارس گفت: لازم است شیوه نامه‌ها در مدارس بیش از بیش رعایت شود تا کمترین دغدغه برای والدین و اولیا را شاهد باشیم.

فرماندار خور و بیابانک هم گفت: امروز هیچ موضوعی مهم‌تر از کرونا و سلامت مردم نیست و در این مسیر از ظرفیت تمام اداره‌ها، اصناف، سازمان‌های مردم نهاد، روحانیان و بسیج باید استفاده شود.

عباس نظام‌الاسلامی بر پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در این شهرستان با شناسایی افرادی که واکسن تزریق نکرده اند تاکید کرد و گفت: شناسایی نقطه به نقطه و محله‌ای افرادی که واکسن تزریق نکرده اند امری مهم است.

وی گفت: باید برای تحقق این مهم، گروه‌های سیار واکسیناسیون کرونا در شهرستان تقویت شوند و در این راستا استفاده از ظرفیت بهداشت و درمان، بسیج و امدادگران هلال احمر ضروری است.

فرماندار خور و بیابانک گفت: لازم است با اهتمام عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تبعات این ویروس را کاهش دهیم تا شاهد موج ششم شیوع کرونا نباشیم.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، شهرستان خور و بیابانک در وضعیت آبی (خطر پایین) قرار دارد.

شهرستان ۲۰هزار نفری شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.