دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی باستانی شناسی جنوب شرق ایران:

۱۵۰مقاله به همایش بین‌المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران ارسال شده است

دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران گفت: ۱۵۰ مقاله از ۱۰ کشور توسط ۴۰ متخصص به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد ۱۰۰ مقاله پذیرش شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،   رضا ناصری دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این همایش از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه به صورت حضوری و غیر حضوری در دانشگاه زابل برگزار خواهد شد گفت: این متخصصان از کشورهای ایتالیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، ژاپن، آمریکا، انگلیس، افغانستان و ایران هستند.

وی گفت: سومین همایش بین المللی باستانی شناسی جنوب شرق ایران در محورهای کاوش‌ها و بررسی‌های باستان شناختی جنوب شرق ایران، برهم‌کنش‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای باستان شناسی جنوب شرق ایران، تاریخ و هنر در باستان شناسی جنوب شرق ایران، تکنولوژی، معیشت و تجارت، باستان شناسی جنوب شرق ایران و علوم میان رشته‌ای و باستان شناسی و گردشگری جنوب شرق ایران، تعامل و توسعه برگزار می‌شود.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران گفت: آیین گرامیداشت باستان شناس پرفسور سیدمنصور سید سجادی به پاس نیم قرن فعالیت کاوش در استان سیستان وبلوچستان از برنامه‌های اصلی این همایش بین المللی باستان شناسی است.

وی گفت: در این همایش که حضور تمام علاقمندان آزاد است نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس و نمایشگاه کتاب با هدف معرفی بیشتر منطقه سیستان در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه برپا خواهد شد.

ناصری گفت: این همایش با همکاری پژوهشکده باستان شناسی ایران، انجمن علمی باستان شناسی ایران، دانشگاه زابل، موسسه ایزمئو و همکاری ۳۰ دانشگاه داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران را ویترین تاریخ، تمدن، صنایع دستی و هنر سیستان وبلوچستان عنوان کرد و گفت: باستان شناسی ریشه های هویتی و ملی ما را تقویت می کند و یکی از اقدامات دانشگاه زابل توجه به توانایی باستانی و بازآفرینی آن است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار