وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور بافت فرسوده است که باید طی ۲ سال ۳۰۰ هزار واحد در این اراضی نوسازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ۲۰ میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، ناکارآمد و تاریخی زندگی می‌کنند و هم‌اکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور را بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند. بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در این بافت‌ها ساکن هستند و بنا به دلایل متعدد از جمله مهاجرت، اشتغال و سایر دلایل در حال افزایش هستند.


  • بیشتر بخوانید

بازآفرینی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده


امروز در حکمی محمد آئینی به عنوان مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری در کشور انتخاب شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از مردم در بافت‌های فرسوده و به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی شرایط مناسبی ندارند، اگر چه در کشور مشکلاتی داریم، اما نقدینگی در کشور کم نیست که اگر این نقدینگی به سمت مسکن و کار‌های زیرساختی هدایت شود این حجم پاسخگوی بازآفرینی شهری و تحقق اهداف آن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شاهد انسجام و تداوم ماموریت‌های دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری هم گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های که وزیر راه و شهرسازی در این بخش داده است نوسازی ۳۰۰ هزار مسکن طی ۲ سال است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
140هزارهکتارازاراضی مملکت نخاله ساختمانی هست اینجوری خیال ملت ازبابت مرگ دراثرزلزله ناراحت میماندتاابد.ساختمان هایی که حکم نخاله ساختمانی دارندبایدخراب نمود.البته پلاسکوزیادهست توایران روی گسل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بعد از چهل سال یه بافت فرسوده رو نتونستن درس کنن
آخرین اخبار