دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین، کنترل مجرمان، بزرگترین سرمایه گذاری برای جامعه دانست و گفت: نیازمند آسیب شناسی دقیق مجرمان استان هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با اشاره به آخرین وضعیت مجرمان متواری گفت: دستگاه‌های اجرایی به بهانه نداشتن بودجه، به وظایف شان در زمینه کنترل مجرمان عمل نمی‌کنند این در حالی است که همین دستگاه‌ها با هزینه‌های آنچنانی بیت المال را هدر می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با تأکید بر اینکه کنترل مجرمان، بزرگترین سرمایه گذاری برای جامعه است، تصریح کرد: مجرمانی داریم که به جای حضور در زندان، آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند و این ایراد به همه دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه قضایی وارد است.

وی افزود: پرونده‌های جاری نیروی انتظامی هر روز افزایش می‌یابد و هزینه‌های برخورد با مجرمان را افزایش می‌دهد.

قاسمی تصریح کرد: اقدام‌های فرهنگی دستگاه ها، هیچ کمکی به کاهش جرایم و مجرمان نکرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با بیان اینکه در حوزه مجرمان، آسیب شناسی انجام نشده است، گفت: هنوز آدرس مشخصی از بسیاری از مجرمان نداریم و این نشان دهنده ضعف ما در کنترل مجرمان است.

دستگیری هزار معتاد متجاهر

سرهنگ فرهاد علی بیگی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار معتاد متجاهر دستگیر شده اند و نبود کمپ ماده ۱۶ باعث شده تا آن‌ها دوباره به دل جامعه برگردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با باین اینکه کار پلیس، جمع آوری معتادان متجاهر نیست باید دستگاه‌های مربوطه ورود کنند، خاطرنشان کرد: به جای بازداشت و زندانی کردن معتاد، باید او را درمان کنیم

وی افزود: الکترونیکی شدن عوارضی باعث شده تا ایست و بازرسی پلیس برای کشف مواد مخدر برگزار نشود.

در استان قزوین، محل نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد

رحمانی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: دستگاه‌های اجرایی سهم قانونی شان برای کنترل اعتیاد و ترک معتادان پرداخت نمی‌کنند تا بتوانیم هزینه ترک و نگهداری معتادان متجاهر را فراهم کنیم.

وی افزود: در استان قزوین، محل نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد چرا برخی‌ها در استان منتظر ساخت محل جدید هستند؟

رحمانی با اشاره به رشد اعتیاد در میان دانش آموزان خاطرنشان کرد: یکی از موارد افزایش جرایم اجتماعی وجود بیش از هزار معتاد متجاهر در قزوین است.

وی افزود: در کمپ ها، سم زدایی ذهنی انجام نمی‌دهند و همین عامل برگشت دوباره معتادان به سمت مواد مخدر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.