ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت نیرو‌های مسلح این کشور قادر به مقابله با هر گونه تجاوز نظامی روسیه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین می‌گوید روسیه در مرز‌های این کشور صد‌ هزار نیروی نظامی مستقر کرده و به دنبال حمله نظامی است.

زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های مسلح اوکراین به بهترین شکل آماده انجام ماموریت‌های خود برای دفاع از آزادی و حاکمیت کشور در برابر تجاوز روسیه هستند. ارتش اوکراین به قدرت خود ایمان دارد و می‌تواند هر گونه نقشه دشمن را خنثی کند.

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با ولودیمر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین درباره بحران این کشور گفتگو کرد. گفته می‌شود در این گفتگو بلینکن در مورد عواقب شدید اقتصادی علیه روسیه در صورت تهاجم نظامی به اوکراین هشدار داده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آمریکا به سیاست در‌های باز ناتو متعهد است و این ائتلاف باید آمادگی لازم را برای مواجهه با هر گونه درگیری داشته باشد.  اوکراین اکنون آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را دارد.

روسیه احتمال حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و آن را خیال پردازی غرب خوانده است، ولی هر بار به نیرو‌های ناتو هشدار داده از خط قرمز‌های مسکو عبور نکنند و گسترش اتحاد ناتو به سمت شرق را متوقف کنند.

قرار است امروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین بر سر برخی بحران‌های منطقه‌ای از جمله موضوع اوکراین گفتگو کند. منابع آگاه می گویند جو بایدن در گفتگو با پوتین به وی هشدار خواهد داد هر گونه ماجراجویی جدید علیه اوکراین با تحریم های اقتصادی سنگین علیه مسکو همراه خواهد شد. همچنین بایدن هشدار خواهد داد در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا نیروی نظامی به کشورهای شرق اروپا که عضو ناتو هستند اعزام خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دولت یاغی و قلدر روسیه یکم نفت و گاز فروخته جون گرفته برای کشورگشایی
جالبه از 1990 تا سال 2005 که در فقر بودند خبری از کشورگشایی نبود. اون از سوریه که بدبختشون کردن اون از شبه جزیره کریمه که دزدیدند. حالا هم میخوان بلاروس و اوکراین دوباره ضمیمه شوروی کنن
به فرض هم کشور گشایی کنن کسی جلودارشان نیست نه ناتو نه بقیه دنیا
چین هم همینطوره تا پول دستشون رسیده و قدرت گرفتن میخوان کشورگشایی کنن از هنگ کنک و تایوان تا دریایی جنوبی چین و اقیانوس ارام
تقصیری هم ندارن ماهیت قدرت همینه هر کی قویتر باشه میخواد کشورگشایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
شما تاریخ برگردان بخون به واقعیت میرسی
اوکراین و بلاروس خودشون سرشون درد میکنه
بهتر سیستم پاتریت واقع در خاک سه کشور اروپای شرقی رو که نام بردید روی گوگل بررسی کنید
موشک های با کلاهک هسته ای در خاک کشور لهستان به راحتی با گوگل مپ دیده می شوند
روسیه و ایران نبودند نسل سوری ها و تاریخ و خاکشون یکجا ناپدید میشدند
تایوان یکی از قویترین نیروهای نظامی دنیارو داره البته به لطف سلاح های آمریکایی
چینی ها دوست ندارند مثل خاورمیانه با کشور همسایه درگیر شوند و امریکا از دور نگاه کنه
تفرقه بیانداز حکومت کن آمریکا در خاورمیانه و حالا در شرق آسیا
داستان بین دو کره از همین دخالت آمریکایی ها به جنگ این دو کشور انجامید وگرنه کره جنوبی در شرایط تنش شدید نظامی پیونگ یانگ و آمریکا مدعی بی طرفی گرده
شوروی زمان خودش کشورگشایی کرده الآن نوبت رقیب دیرینه اشون آمریکاست
برای همگان
آخرین اخبار