فرانسه با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم بازی‌های المپیک پکن، تاکید کرد که کشور‌های اروپایی در این باره مواضع خود را هماهنگ خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه با اعلام این که از تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن مطلع شده است، تاکید کرد کشور‌های اروپایی در این باره مواضع خود را هماهنگ خواهند کرد.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: ما رویکرد آمریکا را درباره بازی‌های المپیک زمستانی پکن مد نظر قرار می‌دهیم و در سطح اروپا مواضع خود را هماهنگ خواهیم کرد.

آمریکا با ادعا علیه وضع حقوق بشر در چین رسما تصمیم به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن گرفته است.

آمریکا به ویژه دولت چین را به سرکوب اقلیت مسلمان اویغور مستقر در منطقه شین جیانگ متهم می‌کند، اما مقامات پکن این اتهام را بی اساس می‌دانند.

روز گذشته سخنگوی کاخ سفید به عدم حضور مقامات آمریکایی در بازی‌های المپیک چین اشاره کرد و مدعی شد: «آمریکا به دلیل اقدامات فاحش ناقض حقوق بشر از سوی چین، این بازی‌ها را تحریم کرده است.»

تحریم دیپلماتیک المپیک چین در حالی مطرح می‌شود که  حتی با وجود رویکرد سختگیرانه در مورد اختلافات تجاری و سیاسی پکن و واشنگتن درباره تایوان، هنگ کنگ و دریای جنوبی چین، آمریکا تلاش می‌کند تا روابط آشفته خود را با چین تثبیت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار