رئیس پلیس فتا استان خوزستان به ارائه نکات و توصیه‌های کاربردی برای داشتن خرید اینترنتی ایمن پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: خرید‌های آنلاین از جمله موضوعاتی است که امروزه بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته و در این میان مجرمان سایبری در سدد سوءاستفاده از این نوع خرید‌ها هستند، به همین دلیل دانستن نکات و توصیه‌های کاربردی برای داشتن یک خرید اینترنتی ایمن ضروری است.

او اعتماد را وجه اشتراک اغلب کلاهبرداری‌های سایبری عنوان کرد و افزود: ارسال نکردن کالا، پرداخت بیعانه و صفحات جعلی (فیشینگ) از مهم‌ترین شگرد‌های رایج در کلاهبرداری‌های مالی محسوب می‌شوند، بنابراین باید قبل از خرید از فروشگاه اینترنتی اعتبار آن را از طریق سایت "نماد اعتماد الکترونیکی" بررسی کنید.

سرهنگ کارآگاه حسینی با تاکید بر اینکه برای خرید‌های اینترنتی باید ترجیحا از یک کارت بانکی با موجودی محدود استفاده کنید تا در صورت سرقت اطلاعات کارت، امکان برداشت مبالغ هنگفت از حساب شما برای سارقان و کلاهبرداران سلب شود، اظهار داشت: در هنگام ثبت اطلاعات کارت بانکی حتما به آدرس درگاه پرداخت دقت کنید تا در دام صفحات جعلی و فیشینگ قرار نگیرید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: زمان عضویت و استفاده از سایت، از رمز‌های عبور قوی استفاده کنید تا هک آن به راحتی امکانپذیر نباشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.