قانونگذاران آمریکا در لایحه دفاعی این کشور از قوانینی برای مقابله با روسیه و چین و نیز حمایت از فروش تسلیحات به اوکراین حمایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکا با تصویب لایحه دفاعی سالانه آمریکا از تلاش دولت بایدن برای تجهیز ۳۰۰ میلیون دلاری اوکراین و نیز تلاش برای مقابله با چین و روسیه حمایت کردند.

نسخه پیش نویس قانون دفاع ملی ۲۰۲۲ آمریکا امسال حدود ۷۷۰ میلیارد دلار یعنی حدود ۲۵ میلیارد دلار بیشتر از درخواست جو بایدن و حدود ۵ درصد بیشتر از بودجه سال گذشته است.

این نسخه امسال شامل افزایش ۲.۷ درصدی حقوق نیرو‌های نظامی و خرید هواپیما‌ها و کشتی‌های نیروی دریایی برای ارسال پیام به روسیه و چین است. علاوه بر آن برخی استراتژی‌هایی نیز برای مقابله با تهدیدات ژئوپلیتیک در نظر گرفته شده است.

این پیش نویس ساعاتی پس از گفتگوی مجازی میان جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسی او که ۲ ساعت به طول انجامید منتشر شد. محور اصلی این گفتگو بحث درباره موضوع اوکراین بوده است.

کاخ سفید در روز‌های اخیر بار‌ها تکرار کرده در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین شدیدترین تحریم‌های اقتصادی خود را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
هم تایوان وهم اوکراین مجهز میشوندبه بهترین سلاحهای هوایی امریکایی. حالا مادلمون خوشه که روسیه وچین با دادن جنگنده پیشرفته به ایران تلافی کنند. ولی میبینیم که دوستان ما چنان رغبتی به این کار ندارند. خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
این اوکراینا خودشونو آلت دست کردن
آخرین اخبار