بایدن درباره اوکراین به پوتین هشدار می‌دهد

منابع آمریکایی اعلام کردند در نشستی که روسای جمهور روسیه و آمریکا خواهند داشت بایدن به پوتین در خصوص اوکراین و تحریم مسکو هشدار خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز اطلاع داد که در نشست ویدئویی که «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خواهد داشت به او در خصوص عواقب شدید حمله (ادعایی) روسیه به اوکراین هشدار خواهد داد.

این مقام آمریکایی منظور واشنگتن و شرکای اروپایی‌اش از عواقب شدید را تحریم‌هایی عنوان کرد که بزرگترین بانک روسیه را هدف خواهد گرفت و اقتصاد این کشور را با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد کرد. او بدون اشاره به جزئیات تحریم‌های اقتصادی که آماده اعمال هستند، گفت: «ما روسیه را تشویق می‌کنیم که از طریق راه‌های دیپلماتیک به گفت‌وگو بازگردد».

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته نیز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین گفت‌وگو و مدعی حمایت تزلزل‌ناپذیر واشنگتن از کی‌یف در مواجهه با تجاوزات احتمالی روسیه شد. رئیس‌ جمهور اوکراین بعد از این دیدار در توییتی اعلام کرد او و بلینکن توافق کردند اقدامات مشترک و هماهنگ را ادامه دهند.

سی‌ان‌ان در همین راستا گزارش داد آمریکا می‌تواند گامی افراطی برای قطع ارتباط روسیه از سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت که توسط بانک‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام دهد.

خبرگزاری بلومبرگ هم گزارش داد که واشنگتن و متحدان اروپایی در حال بررسی تحریم‌هایی هستند که صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و همچنین توانایی این کشور برای تبدیل روبل به دلار و سایر ارز‌های خارجی را هدف قرار می‌دهند.

ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا هم در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: اگر چه نیات پوتین روشن نیست، اما آمریکا هرگز «ریسک پذیری» ریاست‌ جمهوری روسیه را دست کم نمی‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های منابع غربی و ناتو، روسیه نزدیک به صد هزار نیروی نظامی را در مرز‌های مشترکش با اوکراین مستقر کرده است و آماده حمله به این کشور است. با این وجود روسیه ادعا‌های غرب را رد و اعلام کرده است این سربازان به دلیل تحرکات مشکوک ناتو در مرز‌های شرقی روسیه به این مناطق اعزام شده‌اند.

روابط روسیه و اوکراین بعد از روی کار آمدن دولتی غرب‌گرای کی یف به سطح نامطلوبی رسیده است و برخلاف تصورات مردم اوکراین که انتظار داشتند وضعیت اقتصادی این کشور بهبود پیدا کند در حال حاضر اوکراین محل نزاع غرب و روسیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار