جیک سالیوان مذاکرات روسای جمهور آمریکا و پوتین درباره ایران را سازنده عنوان کرد و از همکاری آمریکا و روسیه برای حل مسئله هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه گفت و گوهای روسای جمهوری آمریکا و روسیه در باره ایران  «سازنده» بوده است (!)  ایران را به عدم جدیت در مذاکرات متهم کرد و مدعی شد این عدم جدیت ایران در مذاکرات، طرف‌های مذاکره کننده را برای انزوای ایران متحد می‌کند.

سالیوان در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که آیا قولی از طرف روسیه برای استفاده از اهرم فشار برای تغییر موضع ایران وجود داشت یا خیر، گفت: «رئیس جمهور بایدن و پوتین گفت‌وگو‌های خوب و سازنده‌ای در مورد مسئله ایران داشتند. روسیه و آمریکا حتی در شرایط پرتنش بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای امضای توافق برجام با یکدیگر همکاری خوبی داشتند.»

سالیوان هنگامی که خبرنگاری از او درباره پیگیری و پایبندی طرف ایرانی به مذاکرات و جدیت و پیشرفت در آن پرسید، پاسخ داد: «هر چه ایران عدم جدیت خود را در میز مذاکره نشان دهد، اتحاد بین ۱+۵ بیشتر می‌شود؛ بنابراین واقعاً، توپ در زمین ایران است که آیا می‌خواهد نشان دهد که قرار است در مذاکرات جدی باشد یا نه.»

 شب گذشته، یوری اوشاکوف، دستیار کاخ کرملین پس از گفت‌وگوی دو ساعته میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین اعلام کرد که به سختی می‌توان انتظار پیشرفت‌های ناگهانی میان دو طرف را داشت، اما روسای جمهور تمایل دارند برای بحث‌های جدی درباره اوکراین گفتگو‌ها ادامه پیدا کند.

پوتین در این دیدار خواستار تضمین عدم توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به سوی مرز‌های روسیه شد و تاکید کرد که واشنگتن با متوجه کردن تمام تقصیر‌ها به سوی طرف روسی در بحران کنونی با اوکراین، مرتکب اشتباه شده است.

آمریکا و روسیه ماه هاست بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر اختلافات اساسی دارند. آمریکا روسیه را به تلاش برای حمله نظامی علیه اوکراین متهم می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را به شدت تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۱:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
ایران‌هسته‌ای‌برای‌روسیه‌خیلی‌خطرناکتره‌تا‌برای‌امریکا‌چون‌روسیه‌هم‌مرز‌ایرانه‌ظریف‌هم‌گفته‌جرا‌عده‌ای‌نادان‌به‌روسیه‌دل‌بستند‌بیان‌مناظره‌کنیم‌امام‌گفت‌نه‌شرقی‌نه‌غربی‌زنده‌باد‌ایران‌عزیز‌شاد‌باد‌روح‌بلند‌سردار‌دلها‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این وسط مردم هستند که تحت فشارند.،سیاسیون باید اعتمادجهانی رو به هرشکل ممکن بدست بیارن تا اقتصاد ومعیشت مردم بیش از این بخطر نیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
پنالتی ها دربرجام دارد شروع می شود امیدوارم پنالتی زنهای ایران حرفه ای عمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
وقتی قدرت تصمیم گیری برای یک ملت روسیه وچین بشوند دیگر فاتحه ایران را باید خواند درسیاست هیچ تعارفی نیست یکروز دشمنی فردا دوست صمیمی هستی از قدیم گفتند سیاست مثل پرده سینما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
روسیه فورا باید توضیح بده علیه ما چیکار میخواد بکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
جلسه بخاطر ایران هر کدام سر بردن سهم خود چانه زدند . بدبخت ملت ما که به روسیه دل خوش کرده
آخرین اخبار