نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ باید به مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر توجه ویژه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر ساله شورا برای دنبال کردن اهداف خود در مجموعه مدیریت شهری، توصیه و درخواست‌هایی را مد نظر قرار می‌دهد تا شهرداری در تدوین بودجه خود نسبت به آن اهتمام و توجه لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ از سوی شورای دوره پنجم تصویب شده است، گفت: اولویت این دوره از شورا تحقق شعار «شهر زندگی» و تقویت مؤلفه‌های شهری برای زندگی سالم‌تر و راحت‌تر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر ساله شورا برای دنبال کردن اهداف خود در مجموعه مدیریت شهری، توصیه و درخواست‌هایی را مد نظر قرار می‌دهد تا شهرداری در تدوین بودجه خود نسبت به آن اهتمام و توجه لازم را داشته باشد در این راستا ابلاغیه تدوین بودجه هفته آینده به شهرداری ارسال می‌شود.

وی گفت: کلیات بودجه ۱۴۰۱ در چهار محور اساسی «جهت گیری کلان»، «تأکیدات سیاستی»، «تأکیدات مبتنی بر اقدام» و «رویکرد‌هایی که بتوان با استفاده از شاخص‌ها، عملکرد شهرداری را در هر کدام از ردیف‌های بودجه‌ای ارزیابی کنیم»، دسته‌بندی می‌شود.

قربانی گفت: در تدوین بودجه شهرداری باید به منشور شورای ششم که به عنوان سند بالادستی و برنامه مربوط به ۱۴۰۱ به شهرداری ابلاغ شده، همچنین هوشمندسازی، تسهیل در ایجاد شفافیت، محله محوری، عدالت شهری و شفافیت در فرآیند‌ها و تخصیص منابع به همه مناطق از جمله مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ باید به مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر توجه ویژه شود،گفت: به دنبال افزایش سهم درآمد‌های پایدار هستیم، در حال حاضر بیشترین درآمد شهرداری از طریق تراکم ساختمانی کسب می‌شود، از این رو در صدد کاهش این نوع درآمد و حرکت به سمت کسب درآمد‌های پایدار هستیم که از انسجام بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.