معاون وزیر خارجه روسیه در سخنان جدید خود به انتقاد از تحریم‌های غرب علیه بلاروس پرداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر پانکین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که هدف از فشار تحریم‌های غرب بر مینسک برانگیختن موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی در سراسر بلاروس است.

او در این خصوص افزود: «اگر در مورد بلاروس صحبت کنیم، متوجه می‌شویم که هدف از فشار تحریم‌های اعمال شده بر مینسک، پایین آوردن عمدی استاندارد زندگی شهروندان عادی و برانگیختن موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی است. غیر از این چگونه می‌توان تحمیل محدودیت بر تمام بخش‌های صنعت بلاروس و بزرگترین شرکت‌های آن که رفاه صد‌ها هزار بلاروسی به آن بستگی دارد را توجیه کرد؟»

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم‌های متعددی که غرب علیه بلاروس اعمال کرده بیشتر شبیه مجازاتی برای مینسک به دلیل دوستی اش با مسکو است.

پانکین در آخر گفت که بلاروس و روسیه تلاش‌های خود را انجام می‌دهند تا تدابیری اتخاذ کنند که به تحریم‌های غرب پاسخ دهند و نتایج منفی اقتصادی و اجتماعی تحریم‌ها را به حداقل برسانند.

گفتنی است که الکساندر لوکاشنکو در ۹ اوت سال ۲۰۲۰ برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد که این امر منجر به اعتراضات گسترده مخالفان او شد. پس از این اعتراضات کشور‌های غربی به اتهام نقض حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه بلاروس وضع کردند.

افزون بر این، با افزایش تعداد پناهجویانی که از مرز بلاروس وارد حریم اتحادیه اروپا می‌شوند، این اتحادیه مینسک را به تسهیل و تشویق ورود پناهجویان به حریم اتحادیه اروپا متهم کرده و تحریم‌های بیشتری را علیه بلاروس وضع کرده است.

از سوی دیگر، لوکاشنکو غرب را به دخالت در امور داخلی کشور خود متهم کرده است و می‌گوید ناآرامی‌ها توسط آمریکا هدایت می‌شود. او همچنین اتهامات مبنی بر تشویق خروج پناهجویان از بلاروس را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار