امام جمعه همدان:

فرهنگ استفاده از بیمه در کشور توسعه یابد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سرعت عمل و کیفیت بخشی خدمات شرکت‌های بیمه‌ای، بالاترین فرهنگ سازی برای توسعه فرهنگ بیمه در کشوراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی ,امام جمعه همدان در مراسم بزرگداشت روز صنعت بیمه گفت: فرهنگ استفاده از بیمه در کشور آن طور که انتظار می‌رود توسعه پیدا نکرده و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است.

او ادامه داد: با تغییر در ابزارهای تجارت، صنعت بیمه نیز نیازمند به روز رسانی است تا این تهدید را به فرصتی بهینه برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه تبدیل کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صنعت بیمه جدا از فضای حاکم بر اقتصاد نیست گفت: آرامش زمانی محقق می‌شود که انسان نسبت به آینده اطمینان خاطر داشته باشد.

او بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که دفاتر بیمه در راستای متقاعد سازی جامعه انجام می‌دهند اما هنوز بیمه آن جایگاه مطلوب را کسب نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جهان به سمت پیشرفت و توسعه با سرعت بسیاری در حال حرکت است خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور استارت آپ‌ها، استفاده از فضای مجازی و ابزارهای جدید تجارت در حوزه اشتغال هستیم، موضوعی که می‌تواند تهدیدی برای شرکت‌های بیمه‌ای محسوب شود.

آیت الله شعبانی موثقی  گفت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل است که فقه اسلامی هرگونه معامله همراه با خطر را باطل می‌داند و ترجمه فارسی این عنوان، ریسک پذیری است.

او با بیان اینکه فقه و حقوق اسلامی فعالیت اقتصادی با ریسک را نمی‌پذیرد تاکید کرد: یکی از وظایف بیمه در عرصه اقتصادی برطرف کردن همین دغدغه‌ها و کاهش ریسک است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

برچسب ها: صنعت بیمه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.