در هشت ماه گذشته ۱۷ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری خراسان جنوبی، در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پیله چیان معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شورا‌های حل اختلاف استان گفت: در تمامی شانزده حوزه قضایی استان شورا‌های حل اختلاف فعالیت دارند.

او گفت: در مجموع ۴۱ شعبه شورای حل اختلاف شهری، ۳۱ شعبه روستایی و ۵ شعبه ویژه زندان در سطح استان فعال است.

پیله چیان گفت: در هشت ماه گذشته، حدود ۱۷ درصد پرونده‌هایی که به دادگستری استان وارد شده است، در شورا‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شورا‌های حل اختلاف استان گفت: پرونده‌های بررسی شده در شورا‌های حل اختلاف استان در مدت مشابه پارسال، ۱۹ درصد بوده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: درصد مصالحه در پرونده‌های هشت ماه گذشته ۳۵/۳۷ درصد بوده و ۳۴/۴۶ درصد از پرونده‌های در مدت مشابه پارسال منجر به صلح و سازش شده اند.

پیله چیان گفت: بیشترین پرونده وارده و رسیدگی شده در شورا‌های حل اختلاف استان مربوط به حوزه دعاوی مالی و ایراد صدمه بدنی بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شورا‌های حل اختلاف استان گفت: صلح و سازش در پرونده ها، با مشارکت دو گروه شامل اعضای شورا‌های حل اختلاف و همیاران صلح انجام می‌شود.

او گفت: همیاران صلح به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند و با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند، می‌توانند با مراجعه به افراد و یا حضور در مراکزی، چون مساجد، به حل و فصل دعاوی اقدام کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.