رئیس پلیس فتای کرمان با اشاره به برداشت از حساب بانکی والدین از سوی برخی نوجوانان برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین گفت: مراقب فرزندان خود باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: این روز‌ها با اشاره به درآمد بالای گیمر‌ها بسیاری از کودکان و نوجوانان دوست دارند تا با بازی‌های آنلاین کسب درآمد کنند و نداشتن اطلاعات و دانش کافی باعث می‌شود تا این عزیزان به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

اوافزود: برخی مجرمان سایبری در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش مراحل پیشرفته‌تر بازی‌های آنلاین کودکان و نوجوانان را فریب داده و آن‌ها را به درگاه بانکی فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات کارت بانکی را سرقت می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی تماس خریدار نیستند.

سرهنگ یادگار نژاد در توصیه به والدین گفت: داشتن اطلاعات درج شده بر روی کارت‌های بانکی والدین و دانستن رمز دوم کارت بانکی آنها، باعث می‌شود تا کودکان و نوجوان بدون اطلاع والدین اقدام به خرید اکانت بازی، ارتقاء مراحل بازی یا امکانات جانبی آن از سایت‌ها یا کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی کنند.

او افزود: والدین زمانی متوجه این خرید از سوی کودکان و نوجوانان می‌شوند که حساب بانکی آن‌ها خالی شده و هیچ راهی برای برگشت پول نیست.

سرهنگ یادگار نژاد در اختیار گذاشتن کارت بانکی و دادن رمز اول و دوم به کودکان و نوجوان را اشتباه خواند و گفت: اگر قرار است خرید اینترنتی از سوی کودکان و نوجوان انجام شود حتما باید با اطلاع و زیر نظر آن‌ها صورت گیرد.

رئیس پلیس فتا کرمان ذخیره کردن اطلاعات کارت بانکی بر روی گوشی را امری اشتباه خواند و گفت: نسبت به تغییر رمز و عدم رمز گذاری بر روی سیستم خود اقدام کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار