کارشناس مسئول سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشتی استان همدان گفت:رعایت موارد بهداشتی و داشتن کارت واکسیناسیون درهمه مدارس اجباری است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاطمه بختیاری ،کارشناس مسئول سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشتی استان همدان بیان کرد:رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک وداشتن کارت واکسیناسیون درهمه مدارس اجباری است ومدارسی که عدم رعایت بهداشت باشند به آموزش و پرورش گزارش می‌شوند.

او گفت:به منظور پیشگیری از تجمع و ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا در مدارس از فعالیت بوفه‌های تغذیه جلوگیری شده است.

کارشناس مسئول سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشتی استان همدان درادامه افزود: همزمان با بازگشایی مدارس از ابتدای آذر ماه، همکاران ما در بخش بهداشت محیط، مراقبین سلامت و بهورزان به صورت روزانه از مدارس استان بازدید می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه هر هفته ۲۰ درصد از مدارس را مورد بازرسی قرار میدهیم تاکید کرد: تاکنون مورد حادی از عدم رعایت شیوه نامه های های بهداشتی در مدارس مشاهده و گزارش نشده است.

او با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال ملزم به تزریق واکسن هستند گفت: پیش از ورود دانش آموزان به مدارس غربالگری‌های اولیه مانند تب سنجی و نداشتن علائم سرماخوردگی انجام می‌شود.

کارشناس مسئول سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشتی استان همدان با تاکید بر اینکه کلاس‌های درسی باید مجهز به فن‌های مکانیکی باشد، تصریح کرد: هنوز این خدمت به صورت کامل برای همه مدارس انجام نشده است.

بختیاری با اشاره به اینکه زمان کلاس‌های درسی نسبت به گذشته کمتر شده است، گفت: دانش‌آموزان سعی کنند با خوردن غذایی کامل در منزل از مصرف میان وعده در مدرسه خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه در پایان هرشیفت، محیط مدارس گندزدایی می‌شود گفت: نحوه حضور دانش آموزان در مدارس، رعایت بهداشت محیطی مدارس و کنترل بهداشت فردی دانش آموزان بر عهده مدیران مدارس است.

انتهای پیام/م

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.