آغاز طرح هوشمند سازی ساخت و سازهای روستایی در چهار باغ

فرماندار چهار باغ از اجرای طرح جدید الکترونیکی و هوشمند سازی ساخت و سازها در روستا های این شهرستان با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم و تحقق دولت الکترونیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قدرت اله شمیرانی، فرماندار چهار باغ گفت: در اجرای جدید الکترونیکی و هوشمند سازی ساخت و سازها در روستاها ،  ۲۲ روستای چهار باغ  به عنوان پایلوت به سامانه بنیادمسکن برای استعلام های فنی و مهندسی ساخت و سازهای روستایی وصل خواهند شد.

شمیرانی افزود: بر اساس توافق  انجام شده  و در اجرای فاز اول طرح الکترونیکی ساخت و سازهای روستایی چهارباغ  نشست های  مشترک کارشناسی با حضور کارشناسان بنیاد مسکن استان البرز و فرمانداری چهار باغ تشکیل می شود.

او گفت: در فاز دوم این طرح  برنامه آموزشی برای دهیاران در نظر گرفته شده است تا این طرح بر اساس ضوابط و دستورالعمل های تدوین شده ، اجرا شود.

فرماندار چهارباغ افزود: با راه اندازی این سامانه  الکترونیکی، متقاضیان ساخت و سازها در روستاهای این شهرستان می‌توانند به صورت الکترونیکی (برخط ) برای دریافت خدمات به سامانه وصل شوند و درخواست های خود را از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

شمیرانی گفت: طی این فرآیند دهیاران از طریق  سامانه درخواست ها و مدارک روستائیان را  به صورت الکترونیکی به بنیاد مسکن شهرستان چهارباغ ارجاع می دهند.

او افزود: در این مرحله کارشناسان ذیربط نسبت به برسی تخصصی و تطبیق درخواست متقاضی با اسناد بالا دستی اقدام و از طریق این سامانه پاسخ استعلام ها را به دهیاری مربوطه اعلام می کنند.

فرماندار چهارباغ گفت: در تمام مراحل ثبت ، بررسی و اعلام نتیجه به صورت پیامک‌های کاربردی و متناسب با پیشرفت کار به شماره همراه متقاضیان ارسال خواهد شد.

شمیرانی افزود: برای تسریع در امور ضروری است متقاضیان با کد رهگیری و کد ملی وارد سامانه شوند تا بدون دغدغه بتوانند کلیه مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را رصد کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.