۵۰ صیاد غیرمجاز پرندگان در فریدونکنار دیشب با ۵ محیط بان درگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت:سه همکار محیط زیست استان به همراه ۲ محیط بانان منطقه فریدونکنار دیشب برای بازدید و سرکشی به محیط بانی اوجاکله رفتند که با تجمع اعتراضی حدود ۴۰ تا ۵۰ صیاد غیرمجاز پرندگان مواجه شدند.

او گفت:این صیادان غیرمجاز به روش شب دام و پهن کردن تور اقدام به صید پرندگان می‌کنند که با حضور محیط بانان اقدام به فحاشی و تهدید آنان کردند.

آهنگری با بیان اینکه تجمع اعتراضی صیادان غیرمجاز به دلیل هوشیاری محیط بانان بدون درگیری و آسیب طرفین پایان یافت، گفت:محیط بانان برای پرهیز از درگیری به پاسگاه محیط بانی پناهنده شدند و این اتفاق را به دادستانی و فرماندار شهرستان گزارش کردند.

او گفت:تعدادی از صیادان غیرمجاز شناسایی و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.

آهنگری گفت:محیط زیست چالش‌های فراوانی همزمان با مهاجرت پرندگان به فریدونکنار با صیادان غیرمجاز دارد که طرح ساماندهی در سال ۹۲ به شورای تامین استان ارسال و مقرر شد در ۵ سال دامگاه غیرمجاز از آنجا جمع آوری شود.

آهنگری با بیان اینکه این افراد به روش‌های کرس، گذر، شب دام، غاز دام و دام هوایی پرندگان را شکار می‌کردند، گفت:تنها روش صید مجاز در فریدونکنار دوما است ما صیادان غیرمجاز همچنان با روش‌های مختلف به صید پرندگان مشغول هستند و حضور محیط بانان را بر نمی‌تابند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار