فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی محیط بانان با بیش از ۲۰۰ ساچمه در بدن همچنان از محیط زیست صیانت می‌کنند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست در ساری گفت: سازمان محیط زیست جزو ۱۲ دستگاه دولتی است که یگان حفاظت دارند و بر اساس قانون نیاز است که بخشی از نیرو‌های این یگان مسلح باشند.

او افزود: تفاوت این یگان با سایر یگان‌ها کمیت نیرو است بگونه‌ای که نیمی از پرسنل سازمان محیط‌بان هستند و در بخش اجرا و عملیات فعالیت می‌کنند.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط بانان این سازمان اکنون در۶۳۰ پاسگاه محیط‌بانی کشور از ۱۹ میلیون هکتار مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست صیانت می‌کنند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به سختی کار محیط بانی، گفت: تاکنون ۱۵۰ محیط بان کشور جان خود را تقدیم پاسداری از محیط زیست کشور کردند که ۵۰ نفر آن‌ها در درگیری با متخلفان جان خود را از دست دادند.

او افزود: ۳۷۴ محیط بان نیز در راه صیانت از محیط زیست جانباز شدند، اما ایثارگرانه همچنان به فعالیت محیط بانی خود ادامه می‌دهند.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برخی از محیط بانان با ۲۰۰ ساچمه در بدن همچنان مشغول خدمت هستند و در استان کهکیلویه و بویراحمد یک محیط بان بیش از ۲۷۰ ساچمه در بدن دارد اما فداکارانه مشغول محیط بانی است.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: تعداد زیاد شهید و زخمی در یگان حفاظت محیط زیست در مقایسه با سایر یگان‌ها نشان از بالا بودن خطرات اینکار دارد

او افزود: محیط بانان به صورت ۲۴ – ۲۴ ساعت و عملیاتی فعالیت می‌کنند در حالیکه ردیف استخدامی کارمندی و حقوق و مزایای کارمندی می‌گیرند.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط بانان ۱۷۶ ساعت موظفی ساعت کار دارند، اما ۱۸۴ ساعت بیشتر از موظفی خود فعالیت می‌کنند که شاید ۳۰ تا ۴۰ ساعت آن را اضافه کار دریافت کنند و ۱۴۰ تا ۱۵۰ ساعت را با فداکاری و ایثار مشغول خدمت هستند.

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه در حال پیگیری برای دریافت سهیمه استخدامی هستیم تا شیفت کاری ۲۴-۲۴ محیط بانان را به ۱۲ – ۲۴ کاهش دهیم، افزود: ۳۰۰ نیروی انسانی جدید امسال وارد سازمان می‌شوند و در بخش تجهیزاتی نیز ۱۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی محیط زیست افزوده خواهد شد.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی‌ها محیط بانی را فقط شکاربانی می‌دانند در حالیکه آن‌ها پاسداران آب و خاک و هوای کشور برای حفظ بقای انسان و گیاه و حیوانات هستند.

سرهنگ محبت‌خانی افزود: شورای فرهنگ عمومی با پیگیری‌ها چندین ساله سازمان محیط زیست روز ولادت امام رضا (ع) را به عنوان روز محیط بان ثبت کرد که از سال دیگر در تقویم رسمی کشور نیز ثبت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.