کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات مفید و موثری برای کمک به خانواده‌های نیازمند انجام داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی خاکسار قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد با حرکت در مسیر عدالت اجتماعی، کار نظام اسلامی را انجام می‌دهد گفت: در این راستا، تمام بخش ها، دستگاه‌ها و مردم باید به مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند؛ برای حل مشکلات اجتماعی یک اصل ضروری است و همه باید در صحنه باشند.

مصطفی خاکسار گفت: در دو دوره اخیر، کار‌های خوبی در کمیته امداد انجام شده که یکی از این موارد، کمک به نیازمندان برای خانه سازی و تامین جهیزیه است.

وی گفت: تشکیل شورای هماهنگی به عنوان یک ساختار برای هماهنگیِ بیشتر و اثر بخشی بیشتر پیشنهاد خوبی است و شهر مشهد، نمونه و تجربه موفق این مورد به شمار می‌آید.

استاندار اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه اولویت‌ها و سیاست‌های ما با نگاه ویژه به محرومان طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در مناطق محروم چند موضوع باید کنار هم دیده شود و همزمان سلامت، بهداشت. آموزش، معیشت فرهنگ و... مورد توجه قرار گیرد.

سید رضا مرتضوی گفت: در مناطق محروم، محوریت کار باید در تمام بخش‌ها سازماندهی شود تا به همه مسائل توجه شود و به افرادی نیازمند هستیم که در منطقه، به صورت مستمر حضور داشته باشند تا کار را جلو ببرند تا به نتیجه برسیم و از موازی کاری جلوگیری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار خانواده در استان اصفهان، تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۱۰۰ هزار نفر حامیِ کودکان نیازمند در استان هستند.

کریم زارع گفت: امسال از جامعه دانش آموزانِ تحتِ پوششِ ما کسی ترک تحصیل نکرده و خدمت بدون منت در دستور کار ماست.

وی با بیان اینکه بیشترِ بانک‌ها با ما تعامل دارند، گفت: برای تسهیلِ امور، به همکاری و همراهی بیشتری نیاز داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اگر زمین در اختیار ما قرار گیرد، آمادگی داریم تامین اعتبار برای ساخت مسکن نیازمندان اعتبار تامین کنیم و از مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری و در مسیرِ مهاجرتِ معکوس حرکت کنیم.
به گفته وی، سال گذشته، بیش از ۱۳ هزار شغل ایجاد شده و تعهد امسال، بیش از ۱۶ هزار شغل است.

 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.