مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در حوزه گیاهان دارویی باید استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلسه کمیته فنی گیاهان دارویی درمحل جهاد کشاورزی کاشمر با حضور مدیر باغبانی سازمان، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر، کارشناس ستادی گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی، روئسای ادارات تابعه جهاد کشاورزی کاشمر، معین و محقق گیاهان دارویی کوهسرخ، نمایندگان شرکت‌ها و تعاونی‌ها و برخی از کشاورزان پیشرو در زمینه کشت گیاهان دارویی برگزار گردید.

میری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گیاهان دارویی با ۱۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت مقام اول کشور را دراختیار دارد.

او گفت: ایران با دارا بودن اقلیم مناسب از لحاظ گیاهان دارویی بسیار غنی می‌باشد؛ که با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در این حوزه میتوان اقدامات قابل توجهی انجام داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر خواسته باشیم اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم باید راهکار‌های مختلفی را درپیش بگیریم که یکی از این راهکار‌ها کشت گیاهان دارویی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در حوزه گیاهان دارویی می‌باشد.

میری گفت: پایداری در تولید و حفظ کشاورزی فقط با تغییر الگوی کشت و بهره وری مناسب در مصرف آب محقق می‌شود لذا امروزه زمان کشاورزی آزمون و خطا گذشته و متأسفانه شاهد این امر هستیم که هرساله از سطح زیر کشت زراعی کاسته و به سطح زیر کشت باغی اضافه می‌شود که این امر امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

محمد شجعی خدیر جهاد کشاورزی کاشمر نیز گفت: کیفیت آب و خاک کاشمر در خراسان رضوی کم نظیر است و کیفیت بالایی دارد لذا می‌بایست کشاورزان منطقه از این نعمت خدادادی به نحو احسنت استفاده کنند.

شجعی گفت: کوهسرخ در زمینه گیاهان دارویی چشم انداز بسیار روشنی دارد اما متأسفانه کشاورزان ما در خصوص گیاهان دارویی اطلاعات پایینی دارند که باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی آگاهی کشاورزان را افزایش دهیم.

او گفت: تولید در دنیای امروز مبتنی بر نیاز بازار است لذا باید کشاورزی منطقه را مبتنی بر علم روز دنیا گسترش دهیم و از حالت سنتی خارج و کشاورزی معیشتی را به کشاورزی اقتصادی تبدیل کنیم.

انتهای پیام//ف. ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.