رئیس جمهور:

پرستاران در شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیدند/ درآمد فروش اموال مازاد دولتی برای همان استان هزینه می‌شود

رئیسی گفت: درآمد فروش اموال مازاد دولتی برای همان استان هزینه می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  امروز پنج‌شنبه در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و مرکزی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (سلام‌الله علیها) وگرامیداشت روز پرستار گفت که پرستاران انسان‌هایی دلسوز و نقش آفرین در سلامت جامعه هستند و به خصوص در این شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیدند.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه، دو مساله واگذاری اختیارات به استانداران و تامین بودجه و اعتبارات استانی دو محور اصلی درخواست نمایندگان و استانداران بود، معتقد است که در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده دارایی‌های استانی و مازاد دولت واگذار شود و درآمد حاصل از آن در صندوق‌های استانی هزینه شود.

رئیسی معتقد است با توجه به اینکه در این سفر‌ها از نزدیک وضع استان‌ها دیده می‌شود، تصمیم گرفته شد در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و اختیار لازم به استان‌ها واگذار شود تا بتوانند تحول و پیشرفت متناسب با هر استان را رقم بزنند. برای تحقق رشد اقتصادی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است همه استانداران و وزرا باید نقش آفرینی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته نزدیک به صفر و غیرقابل قبول بوده است. داشتن بودجه و اختیارات از نیاز‌های استانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

مشکل آب نیازمند یک مدیریت در الگوی کشت، تغییر رفتار در صنایع و صرفه‌جویی است. این جمله را رئیس قوه مجریه می گوید و یادآور می شود که باید الگوی کشت با میزان آب آن سرزمین متناسب شود و در صنایع نیز باید در خصوص صرفه‌جویی در استفاده از آب اقدامات موثری صورت گیرد. حقابه جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های همسایه پیگیری می‌شود؛ به طور مثال در اجلاس اکو هم قرار شد با همکاری برخی از همسایگان اقداماتی در این زمینه انجام شود.

رئیسی با مهم دانستن تکریم سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد که توصیه من به همه استانداران این است که در کنار کار‌های روزمره خودشان دفاتر جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. تضمین سود و تسهیل فرآیند اداری جذب سرمایه از نیاز‌های اساسی است. اولویت دولت بر صیانت از جان مردم بوده است و همانطور که مردم ملاحظه کردند واکسیناسیون عمومی را با جدیت دنبال کردیم و الحمدالله نتایج خوبی نیز حاصل شد، اما خطر را هنوز احساس می‌کنیم.

رئیسی حفظ محیط زیست را یکی از برنامه‌های مهم دولت اعلام کرد و افزود: کارخانه‌ها باید توسعه پیدا کنند، اما این موضوع نباید باعث تخریب محیط زیست و آلودگی هوا شود.

رئیس جمهور توجه به فرهنگ دینی، ارزش‌های الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اخلاق و معنویت فقط برای مردم نیست بلکه مسئولین نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند. توجه به اخلاق سیاسی و اقتصادی برای مسئولین بسیار مهم است.

رئیسی از تلاش دولت برای رفع تنگنا‌های معیشتی مردم در کشور، گفت: زیبنده نیست در کشور ما فقر وجود داشته باشد و باید آن را باید ریشه‌کن کنیم. تحرک بهزیستی و کمیته امداد با توجه به بودجه سال آینده بیشتر خواهد شد تا فقر در کشور نداشته باشیم. برقراری عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر اجرای عدالت تاکید دارد، اما وقتی مسیر اجرای عدالت آغاز می‌شود، جیغ برخی از خواص که قصد دارند با هیاهو مانع کار شوند، بلند می‌شود، اما ما باید رضایت عمومی را محقق کنیم تا رضایت الهی هم حاصل شود.

رئیسی با تاکید بر اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور، گفت: اگر اراده ملت همراه دولت نباشد کاری از پیش نمی‌رود لذا تذکرات و پیگیری‌هایی که شما نمایندگان انجام می‌دهید به نوعی حمایت از دولت است.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و مرکزی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت توزیعی پرداختند.

استانداران استان‌های حاضر در این نشست نیز یکی از راهکار‌های تسریع در رسیدن به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده را تفویض بیش از پیش اختیار به استانداری‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت سیزدهم ، رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
حالا که اینطوره خوزستان هم نفت رو برای خودش میفروشه مگه میشه اموال هر استان برلی همون استان باشه آخه کل اموال دولت توی تهران و چند تا کلانشهره توی استانهای محروم که دولت اموالی نداره بجز فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
جناب رئیس ندرخشیدند سیاه و کبود شدند، سوختند درعوض به کارمندان دیگه رسیدگی شد حق وحقوق پزشکان بیمارستان اضافه شد پشیزی هم به پرستاران این عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اقای رئیسی تومخالف واکسن خارجی بودی الان شدی مدافع وحامی مردم؟ مگر تو ممنوعیت واکسن را جمایت نکردی؟ اقای رئیسی ایا ازاقتصاد وسیاست وتورم وگرانی ومعیشت بد مردم چیزی میدانی؟ تو که اینقدر نفوذ کلام داری چرا این نفوذ کلامت را برای ارزانی ومعیشت مطلوب مردم استفاده نمیکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اینکه بگی خوش درخشیدن که نشد نون و اب // اونا خوش درخشیدن // شما چطور درخشیدی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تبریک به همه پرستاران و کادر درمان همشه سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
باگران کردن اجناس وخودرو می خواهید فقررا ریشه کن کنید فکر کنم قوانین رفع فقر تغییر کرده وبا گرات کردن لحظه ای فقر برطرف می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی دههابرابری خودرو کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی ما دروغ شما را در زمینه خودرو فراموش نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اگر یک منطقه هیچی برای فروش نداشت مردمش سهمی از اموال بیت المال ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام
چرا به اوضاع معلمین رسیدگی نمیشود ؟
چرا خود را به خواب زده اید ؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۸:۱۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خوب به حقوق خوب بهشون بدید قراردیها را استخدام کنید

چرا منتظرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️ سید سلام. می‌دانیم ارزان سازی قیمت خودرو در بازار آزاد ۱۸ آذر ۱۴۰۰ برای وزيران شما آسان است و همچنین قیمت خانه. و می‌دانیم هم دولت و هم مجلس راضی به گرانی نیست. اما گرانی ماشین و گرانی خانه یک شوخی نیست. آثار تنفر انگیز گرانی ماشین و خانه و تصمیم گیری ناشیانه در مورد واردات ماشین و زیاد نشدن حقوق کارمندان. کشور نبايد شبیه یک انفرادی باشد. چیزی که این گرانی ها نشان می‌دهد. یک ماشين ملی معرفی کنید که تحریم به آن بی اثر بوده. سید به زور قیمت ماشین و قیمت خانه را کاهش دهید. از همه وزيران کمک بگیرید. حمايت حمايت حمایت حمايت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خواهشا واکسن فراموش کنید .تا آخردولت هرروز همین بگو واکسن زدیم .واکسن دولت قبل خریده بود شما آوردید تا کی میخوای بکوبید توی سرملت.. پراید دویست میلیونی بگو.تورم بگو بورس بگو وضع مدارس بگو .
Germany
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اقتصاد استان ها باید ایالتی شه
یا ایران به پنج اقتصادی ایالتی تقسیم شه
مثل خراسان بزرگ با سیستان
بوشهر و فارس چند تا دیگه
تهران با شمال
خوزستان با استان های شمالیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام.خدایا شرکت‌های داخلی از جمله سایپا و ایران خودرو که تحت نفود اسرائیل صهیونیست هست و در دولت تدبیروامید ده برابر گران‌فروشی کردند و ادامه دارد را نابود کن.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آمین خوب نابود شدن بعدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی دههابرابری خودرو کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
احسنت،به نکته خوب اشاره کردید باید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا قیمت‌ها کاهش شدید یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
رئیسی هنوز به یک وعده انتخاباتیش عمل نکرده حالا که انتخاب شده به کدوم وعده اش میخواد عمل کنه؟
هواداران و طرفداران رئیسی بیان بگن
از واکسن هم چیزی نگید که همه زحمات دولت قبل و وفور واکسن در دنیا بود
بورس
معیشت
مهار تورم
یارانه و ..... کلی قول داد و وعده داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اولا این حجم گند کارهای روحانی سریع حل نمیشه دوما حجم واکسیناسیون نتیجه زحمات رئیسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
واقعیت تلخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
انشالله که موفق باشی آقای رئیسی و مشکلات مردم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ان شاءالله اصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
باسلام طرح تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی وپیمانکاری چی شد طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به کجا رسید؟
آخرین اخبار