امیرعبداللهیان گفت: مذاکرات وین یک کارزار سخت است که از همه توان تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  امیرعبداللهیان،وزیر امور خارجه امروز در سفر به شهر مقدس قم در دیدار‌ با مراجع تقلید گفت: مذاکرات وین یک کارزار سخت و نفس گیر دیپلماسی است که از همه توانمندی تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده خواهیم کرد.

 او به کشور‌های مذاکره کننده توصیه کرد: اگر مرد عمل و میدان و مذاکره هستید در صورتی که همه تحریم‌ها برداشته شود ما هم در جهت رفع نگرانی از شما حرکت خواهیم کرد.

 امیرعبداللهیان با توجه به تصمیمات دولت برای بی اثر کردن تحریم‌هابیان کرد: دولت با توسعه اقتصاد پایدار و نگاه به ظرفیت‌های داخلی به دنبال خنثی کردن آثار تحریم هاست، اما در کنار این، دستگاه دیپلماسی نیز به دنبال گرفتن حق ملت ایران سر میز مذاکره خواهد بود.

وزیر امور خارجه، سیاست خارجی کشور را توجه به معیشت مردم و رونق اقتصاد کشور اعلام کرد و گفت: در تجارت خارجی و بین المللی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و به تبع آن ارتقاء وضعیت معیشتی مردم هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین در خصوص واردات واکسن به کشور هم تصریح کرد: در این کار ما با هماهنگی‌هایی که با سفارتخانه‌ها صورت گرفت، تا کنون ۱۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد طوری‌که وزیر خارجه چین که خواستار اهدای دو میلیون دز به کشور بود، به علت کمبود واکسن در انبار‌های چین نتوانست این واکسن‌ها را به ایران اهدا کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
هروقت ارزش پول ملی رفت بالا حرف شما درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خواهشا به جای این بی سوادها دوتا بیسواد بنگاهی بفرستید تا سازمان ملل رو هم واسه ایران بخرن