مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۴۵۱ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت از زمان شیوع کرونا به کسب و کارهای مشمول در استان پرداخت شده‌ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا برزوییان مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: پس شیوع کرونا و برای حمایت از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده، تسهیلاتی به استان‌ها ابلاغ شد که در مرحله اول سهم استان اصفهان سه هزار میلیارد تومان بود، اما درنهایت این رقم به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که در حال پرداخت است.

وی گفت: مبلغ تسهیلاتی که در حال پرداخت به متقاضیان پرداخت است به ازای هر نفر بیمه‌شده در فهرست بیمه آن‌ها، ۱۲ میلیون تومان سرانه بدون محدودیت است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بابیان اینکه ستاد ملی کرونا ۱۲ رسته را برای دریافت این تسهیلات در نظر گرفته است گفت: مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز گردشگری، مراکز پذیرایی، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری، آرایشگاه‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، مراکز فروش انواع پوشاک، نمایشگاه‌های تجاری و مراکز عرضه گل و گیاه زینتی شامل این رسته‌ها می‌شود.

وی گفت: برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری به اداره‌های اجرایی نیست و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه" تسهیلات کرونا" و ثبت درخواست کنند تا پس از بررسی و تائید، به بانک عامل معرفی شوند.

برزوییان گفت: آخرین مهلتی که برای ثبت درخواست دریافت این تسهیلات در نظر گرفته‌شده پایان آذرماه است و متقاضیان می‌توانند وارد این سامانه شده و ثبت‌نام کنند و بانک‌ها هم مهلت‌دارند تسهیلات متقاضیان را تا پایان بهمن‌ماه پرداخت کنند.

وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه با سود ۱۲ درصد است و عمده بانک‌های عامل مجری این طرح هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده بر اساس آخرین آمار‌ها در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آن‌ها، ۶۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی فعال دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار