از منتخبان اولین جشنواره مجازی موسیقی و نوا‌های آئینی و مذهبی که در مجموع ۱۲۰ نفر، شامل پنج تک نواز و هشت گروه رقابتی بودند تجلیل شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید مشرف شاه دبیر جشنواره مجازی موسیقی و نوا‌های آئینی و مذهبی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: این جشنواره چند ماه قبل به صورت مجازی در شهرستان‌های رفسنجان و انار آغاز به کار کرد و تاکنون در بستر فضای مجازی بیش از ۵۰ هزار بیننده و رأی دهنده داشته است.

او اهمیت جشنواره موسیقی و این تعداد بیننده و شنونده موسیقی در فضای مجازی را نشان دهنده تأثیر مثبت این هنر در جامعه عنوان کرد و افزود: موسیقی هنری تاثیرگذار است و موجب ایجاد انگیزه، امید و نشاط در جامعه می‌شود.

مشرف شاه بیان داشت: اگر هنر ارزش گذاری نشود تأثیرش در اجتماع منفی خواهد بود و جشنواره موسیقی در ابعاد اجتماعی، مردمی، مسوولان و بُعد تخصصی داوران و عوامل مربوط به هنر موسیقی باید مورد حمایت قرار گیرد تا تأثیر مثبت در جامعه به وجود آید.

او تصریح کرد: اگر این حمایت‌ها به دور از تفکرات شخصی و با دانش کافی همراه باشد به یقین موثرتر خواهد بود.

مشرف شاه گفت: جشنواره موسیقی و نوا‌های آئینی، مذهبی در رفسنجان کار خود را از سال ۸۷ آغاز کرد و تا ۲ سال بعد به صورت شهرستانی برگزار شد.

او افزود: در سال ۹۳ جشنواره‌های موسیقی در سیرجان، راور، کرمان، بم و بافت به میزبانی رفسنجان برگزار شد که نشان می‌دهد رفسنجان دارای پتانسیلی است که می‌تواند موسیقی و این هنر جذاب را پر قدرت برگزار کند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار داشت: خاصیت و طبیعت هنر در زیبایی آن است.

او افزود: هنر در قالب نمایش، سینما، موسیقی، شعر و داستان و ... آنچنان پیام رسانی می‌کند که ده‌ها هزار سخنرانی نمی‌توانند این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام جلالی به ۱۸ دی ماه روزی که به نام رفسنجان ثبت و نامگذاری شده اشاره و تصریح کرد: در این روز نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و ابعاد شهرستان برپا می‌شود و ۲۰ نفر از اعضا و مسوولان کمیسیون فرهنگی و آموزشی، وزرای ورزش و جوانان و میراث فرهنگی به همین مناسبت به این شهرستان سفر خواهند کرد.

در این آئین از پنج تکنواز در بخش سنتور، گیتار، ویولن و جنبی و نیز در بخش رقابتی هم از گروه نوازی پاپ، گروه نوازی سنتی، تلفیقی، تعزیه، تواشیح و تنظیم آهنگ در مجموع ۱۲۰ نفر برگزیده تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: موسیقی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.