محرابیان در بازدید از سد معشوره گفت: امیدواریم با مصوبه سفر استانی هیات دولت به استان لرستان عملیات اجرایی سد معشوره شتاب بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  علی‌اکبر محرابیان   وزیر نیرو گفت: سد معشوره   طی هشت سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این غیر قابل قبول است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور پروژه‌های نیمه‌تمام مورد بررسی قرار گرفته و مطالعه طرح سد معشوره برای تامین مالی انجام شده است.

محرابیان گفت: هدف از اجرای سد معشوره، کنترل سیلاب، تامین آب آشامیدنی، تامین آب صنعت و کشاورزی و درنهایت رونق و اشتغال است.

در ادامه محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از وزیر نیرو گفت: اجرای سد معشوره برای خود شهرهای استان لرستان به ویژه شهرستان‌های چگنی، کوهدشت، پلدختر و نورآباد دارای اهمیت است.

همچنین مهرداد ویس‌کرمی نماینده شهرستان خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، اجرای سد معشوره را حیاتی دانست و گفت: اجرای این سد برای ایران مهم و تاثیرگذار است.

سد بتنی دوقوسی (در طرح اولیه) تنگ معشوره بر روی رودخانه کشکان در استان لرستان و در حدود یک کیلومتر پایین تر از محل تلاقی ۲ شاخه تشکیل دهنده کشکان یعنی رودخانه‌های کاکارضا و چم‌زکریا ساخته می‌شود.

 سد و نیروگاه تنگ معشوره با هدف تولید انرژی برق آبی، کنترل و جمع‌آوری سیلاب‌ها و روان‌آب‌های سطحی رودخانه و همچنین تامین آب کشاورزی مورد نیاز دشت‌ها و زمین‌های منطقه کوهدشت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: وزارت نیرو ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار