چین:

اتهام نسل کشی در سین کیانگ نفرت انگیز است

پکن اتهامات نهاد انگلیسی مبنی بر نسل کشی در منطقه سین کیانگ را محکوم و این اقدام را نفرت انگیز دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، چین امروز (جمعه) حکم یک نهاد انگلیسی مبنی بر ارتکاب نسل کشی چین در غرب منطقه سین کیانگ را محکوم و رویکرد این نهاد را بسیار زشت عنوان کرد.

ژو گیشیانگ، سخنگوی دولت منطقه سین کیانگ ضمن غیرقانونی دانستن حکم نهاد انگلیسی، آن را یک کاغذ باطله خواند و گفت: «این حکم ماهیت بسیار فاحشی دارد و اقدامی بسیار نفرت انگیز همراه با رویکرد‌های بسیار زشت است. چنین قضاوتی، نقض شدید قانون و نظم بین‌المللی و حتی یک تحریک جدی برای ۲۵ میلیون نفر در سین‌کیانگ است.»

این اظهار نظر پس از آن بیان شد که دادگاه اویغور مدعی شد که دولت چین مرتکب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شده است. این نهاد غیررسمی از سوی یک وکیل برجسته انگلیسی برای ارزیابی شواهد مربوط به نقض حقوق بشر علیه مردم اویغور ایجاد شده است. دادگاه اویغور، متشکل از وکلا، دانشگاهیان و تجار است و هیچ گونه اختیاری برای تحریم یا مجازات چین ندارد.

این در حالی است که پکن هرگونه اتهام نقض حقوق بشر در سین کیانگ را رد کرده و این اتهامات را تلاش کشور‌های غربی برای لکه دار کردن و مهار چین می‌داند.

پیش از این نیز، مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت واردات کالا از استان سین کیانگ چین را به دلیل نقض حقوق بشر تصویب کرده بود.

 سین کیانگ بزرگ‌ترین استان چین است و در مسیر راه‌های ارتباطی مهم چین با کشور‌های دیگر در غرب آسیا و اروپا (جاده ابریشم) قرار گرفته‌است. اغلب ساکنان این منطقه را اویغور‌ها تشکیل می‌دهند. پکن نگران افزایش فعالیت‌های تجزیه طلبانه در این منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
دولت چین کمونیست راست میگه ازارشون به مورچه هم نمیرسه چه برسه به مسلمانان غرب چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
نه فقط یه ذره اویغورها رو ادب میکنن همین !
آخرین اخبار