مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌ها و واحد‌هایی تولید ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حیدری مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: تشکیل تشکل کارگری در واحد‌ها یکی از مواردی است که قانون کار بر کارفرمایان تکلیف کرده است و وجود تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی پل ارتباطی بین کارفرمایان و کارگران است.

او افزود: افرادی که به عنوان اعضای تشکلات کارگری به وسیله کارگران انتخاب می‌شوند به منافع کارگران و واحد تولیدی توجه کنند.

حیدری با تاکید بر اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل در واحد‌های تولیدی بالای ۵۰ نفر تاکید کرد و گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌ها و واحد‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند ضروری است.

حیدری بیان کرد: اجرای این طرح سبب افزایش بهره وری نیروی کار و ایجاد انگیزه بین پرسنل در کارگاه می‌شود.

او اظهار داشت: پرداخت بدون تبعیض مزد برای انجام کار‌های هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است.

حیدری گفت: زمانی که کارگر از حقوق خود برخوردار شود، انگیزه و بهره وری کارگر افزایش می‌یابد همچنین ایجاد تعادل در بازار کار، پاسخگویی به نیاز‌های سیستم جبران خدمت، هم افزایی بین کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود و در نهایت افراد شاهد کاهش دعاوی کارگر، کارفرما و ممانعت از اعمال نظر‌های فردی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.