برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموز پژوهشگر برتر کشور

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پژوهش می‌تواند در محیط‌های مختلف انجام شود و نقطه شروع آن یک پرسش ساده از ذهنی جستجوگر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رحمتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سراسر کشور، ضمن تقدیر از آدرین پیشگاه هادیان، دانش آموز برگزیده کشوری و کبری اسدپور، معلم راهنمای این دانش آموز خاطر گفت: خلاقیت در تمام افراد وجود دارد، ولی اولین قدم در این راه داشتن ایده است.

او در ادامه با اشاره به شعار هفته پژوهش (پژوهش مدرسه‌ای، پشتیبان ایران قوی) تقویت جایگاه پژوهش و فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت در دانش آموزان، افزود: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، ضرورت توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را یک تکلیف می‌داند و براساس مولفه‌های مدیر، معلم، مدرسه و یادگیری پژوهش محور، همه مدیران موظف به حرکت در این مسیر هستند.

محمد رحمتی همچنین با تاکید بر استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها معطوف به تربیت نیروی انسانی ماهر و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در مدارس، گفت: تربیت دانش آموزان خلاق و پرسشگر به عنوان اهداف کلیدی سند تحول بنیادین مدنظر می‌باشد.

آدرین پیشگاه هادیان، دانش آموز پایه اول دبستان شاهد پاشایی شهرستان بندرانزلی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با عنوان پژوهشی (یاد مدرسه) به عنوان دانش آموز برگزیده کشوری در هفته پژوهش معرفی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.