جشنواره ملی تئاتر "مرصاد" از امروز (۲۰ آذر) با شروع رقابت در سه بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی و تئاتر صحنه‌ای در اسلام آبادغرب آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب با بیان اینکه این دوره جشنواه در چهار بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار می‌شود گفت : امروز (۲۰ آذر) شاهد آغاز به کار جشنواره تئاتر مرصاد در سه بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر صحنه‌ای هستیم.

او از ارسال ۲۰۵ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت : با داوری‌ها و بازبینی‌های صورت گرفته، پنج گروه برای رقابت در بخش نمایشنامه خوانی، ۱۰ گروه برای رقابت در بخش تئاتر صحنه ای، پنج نمایشنامه نویس و هشت تا ۱۲ گروه برای رقابت در بخش تئاتر خیابانی این دوره جشنواره انتخاب شده اند.

تمری افزود: در بخش نمایشنامه نامه خوانی پنج گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که این پنج گروه از امروز به مدت پنج روز در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر اجرای برنامه برای عموم خواهند داشت.

او افزود: این پنج گروه در نهایت از ۳ تا ۷ دی ماه به اسلام آبادغرب آمده و رقابت اصلی خود را آن زمان در حضور هیات داوران خواهند داشت.

تمری ادامه داد: در نهایت در آیین اختتامیه جشنواره از برترین هنرمندان ایفای نقش در نمایشنامه خوانی تجلیل می‌شود.

او افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای هم که از امروز آغاز شده ۱۰ گروه از هفت استان زنجان، اصفهان، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، لرستان و کرمانشاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تمری گفت: این گروه‌ها از امروز اجرا‌های خود را برگزار کرده و روزانه یک گروه اجرای برنامه داشته و از اجرای خود فیلم تهیه کرده و برای هیات داوران ارسال می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اجرای این گروه‌ها در استان‌ها خود برای عموم آزاد بوده و امکان پخش آنلاین آن نیز درفضای مجازی فراهم شده است.

تمری افزود: از ۲ تا ۷ دی ماه نیز فیلم اجرای گروه‌ها در اسلام آبادغرب بر روی پرده اکران شده و داوران بررسی‌های لازم را انجام داده و برگزیدگان را بر اساس فیلم‌های ارائه شده انتخاب می‌کنند.

این مسئول افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای نیز در اختتامیه جشنواره گروه‌های برتر و برگزیدگان در زمینه کارگردانی، بازیگری مرد و زن، نویسندگی، طراحی صحنه، طراحی نور و ... انتخاب می‌شوند.

تمری به بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره اشاره کرد و گفت: دراین بخش پنج نمایش نامه به عنوان آثار منتخب برگزیده شده اند که برگزیدگان این بخش هم در آیین اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب از برگاززی آیین اختتامیه بخش اول این جشنواره در هفتم دیماه امسال خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شده و برترین‌ها در سه بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر صحنه‌ای معرفی می‌شوند.

تمری بخش دیگر این جشنواره را تئاتر خیابانی عنوان کرد و افزود: برگزاری این بخش از جشنواره دلیل شرایط کرونایی و بهبود وضعیت جوی به اسفندماه موکول شده است.

او ادامه داد: در این بخش هشت تا ۱۲ گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تمری افزود: اجرای این گروه‌ها در اسلام آبادغرب و شهرستان‌های اطراف خواهد بود و در نظر داریم گستره جغرافیایی برگزاری جشنواره را گسترش دهیم.

او افزود: این بخش از جشنواره هم همزمان با هفته شهدا از ۲۲ تا ۲۵ اسفند ماه برگزار شده و در پایان نفرات برگزیده این بخش هم معرفی خواهند شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.